מאמינים קצת יותר: מדד אמון הצרכנים עלה בחודש ינואר ב-1%

מדד אמון הצרכנים רשם בחודש ינואר עליה קלה של 1% כך שהוא נעמד עתה על 27%-, לעומת 28%- בדצמבר, כך עולה מדוח שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

הדוח מראה כי ערך מדד אמון הצרכנים בקרב מועסקים עמד בינואר על 25%-, וזאת לעומת לערך המדד בקרב הבלתי מועסקים שעמד על 29%-. זאת, לאחר שבחודש דצמבר לא היה הבדל מהותי בין שתי הקבוצות. כמו כן, בעלי השכלה נמוכה, חסרי תעודת בגרות פסימיים יותר מבעלי תעודה אקדמית – 28%- לעומת 23%- בהתאמה.


צילום: אילוסטרציה Ingimage A.S.A.P

הסקר המתבצע בקרב בני 21 ומעלה, נועד לאסוף מידע על ההערכות של הפרטים לגבי השינויים הצפויים במצב הכלכלי, הערכות שעליהן מתבסס מדד אמון הצרכנים על המצב במשק, כפי שמתבצע במדינות ה-OECD. י מדד אמון הצרכנים יכול לנוע בין %100- לבין %100+. ערכים שליליים של המדד מבטאים הערכות פסימיות של הפרטים בנוגע להתפתחויות כלכליות

בהשוואה אל מדינות ה-OECD, ישראל במקום ה-11 כאשר שבדיה ופינלנד הן היחידות מבין מדינות האיחוד שאצלם המדד רושם ערך חיובי. אחרונה ברשימה: יוון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן