מארגני מרתון ניו יורק: "נודיע על פיצוי הרצים בימים הקרובים"

חלפו כמעט חודשיים מאז בוטל מרתון ניו יורק ברגע האחרון כתוצאה מסופת ההוריקן סנדי, אך 40 אלף הרצים שאמורים היו לקחת בו חלק, ובכללם מאות ישראלים, עדיין ממתינים לפיצוי כספי. הרצים שילמו מאות דולרים כדמי ההרשמה, ואלפי דולרים נוספים על טיסות ולינה בעיר לקראת המרתון, שבוטל 48 שעות לפני קיומו. כעת נודע כי מארגני האירוע נמצאים במשא ומתן מתקדם עם ענקית הביטוח לויד'ס, וצפויים להודיע על סכום הפיצוי "תוך כמה ימים".

מאות ישראלים הגיעו בתחילת נובמבר לניו יורק כדי להשתתף באירוע, לאחר שהמארגנים שיתקיים למרות הנזקים הכבדים שספגה העיר. מחיר דמי ההרשמה היה 800-350 דולר, לא כולל עלויות ההגעה. סכום הפיצויים הכולל עלול להגיע למאות מיליוני דולרים, משום שהמארגנים – מועדון רצי ניו יורק – נדרשים לפצות לא רק את עשרות אלפי הרצים שנרשמו, אלא גם את נותני החסויות, תחנות הטלוויזיה, קבלני שירותים ועוד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אנו עובדים קשה כדי שנוכל לתת מענה לכל המעורבים במרתון", אמר אתמול אחד הבכירים בארגון. מה שמסבך את העניין הוא שבניגוד לרוב אירועי הספורט, למארגני המרתון יש זכות לא לפצות את הנרשמים ונותני החסויות אם מזג אוויר סוער מאלצם לבטל את המרתון. להחלטה ממתינים גם עורכי דין ידועים בארה"ב, אשר עובדים כבר על התביעות המשפטיות, ובמיוחד תביעות ייצוגיות, נגד מארגני המרתון הידוע ביותר בעולם.

נערכים לתביעות. אתלטים רצים בסטנרל פארק לאחר ביטול מרתון ניו יורק | צילום: רויטרס

זו הפעם הראשונה שהמרתון, בו מתחרים האתלטים על פרסים בשווי 500 אלף דולר, מבוטל מאז הושק לראשונה בשנת 1970. בתחילה עוד תוכנן לקיימו כרגיל, וראש העיר מייקל בלומברג תמך בהחלטה, אולם בעקבות גל של ביקורת החליט בלומברג לבטל את המרתון ברגע האחרון כדי "למנוע מחלוקות". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן