מגבית אמנות: הלובר מבקש תרומות לרכישת אוצר לאומי

מוזיאון הלובר מזמין את הציבור הרחב להיות פטרון של אחד ממוסדות האמנות החשובים בעולם.  בהודעה שפרסם המוזיאון באתר האינטרנט הרשמי שלו הוא מבקש מהגולשים לתרום כספים על מנת לרכוש זוג פסלים משנהב של דמויות מהדת הנוצרית. 

מקורם של שני הפסלים במאה ה-13, גובהם כ-20 ס"מ נוצרו על ידי אמן לא ידוע. עד לא מזמן שיערו כי הם נעלמו או הושמדו, עד שלאחרונה פורסמה הצעת מחיר על היצירה מטעם אספן פרטי. מחירם של הפסלים נאמד בכ-2.6 מיליון יורו. 

זוהי לא הפעם הראשונה שהלובר פונה לעזרת הציבור במימון רכישת יצירות אמנות ובכוונתו להמשיך עם השיטה הזאת לפחות אחת לשנה, עד שישלים את האוספים היוקרתיים שלו. הקמפיין לרכישת הפסלים נקרא "כל אחד הוא פטרון". 

מוזיאון הלובר, פריז | צילום: רויטרס

את שיטת גיוס הכספים מהציבור הרחב החל הלובר עוד ב-2010 כשרצה לרכוש את הציור "שלושת הגרציות" שצוייר בשנת על ידי לוקאס קראנאך. בנוסף, ב-2011 הצליח הלובר לגייס בקמפיין דומה מספיק כסף כדי לרכוש קולקציה הנקראת "האוצר של קהיר". 

הפסלים אותם מנסה לגייס הלובר השנה שייכים לסדרה של 7 דמויות שמתארות אנשים שפרשו מהנצרות. במאה ה-13 נוצרו סדרות רבות של פסלי דמויות משנהב, אך כיום קיימות מעטות ורובן אינן שלמות. בידי הלובר נמצאים פסלים נוספים מהסדרה, הכוללים את דמויותיהם של ישו, הבתולה מריה וקדושים נוספים של הכנסיה הקתולית. רכישתם של שני הפסלים הנוספים, תאפשר השלמת הסדרה ותהפוך אותה ליקרה והחשובה ביותר בז'אנר האמנותי שלה. 

עד עתה גייס הלובר 65% מהסכום הדרוש לרכישת הפסלים. הקמפיין הנוכחי יסתיים ב-31 לחודש. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן