מגדלי הפרחים: 30 מיליון פרחים שיועדו לחג המולד נותרו בישראל

"מגדלי הפרחים הישראלים שהובילו עד לאחרונה את אספקת הפרחים לאירופה ממשיכים לאבד את מקומם בשווקים", כך טוענים היום בארגון מגדלי הפרחים. זאת לאחר שלטענתם נכנסים גם חקלאי קוסטה ריקה, שהסתפקו עד כה במכירות באמריקה, לשווקים באירופה עם ענפי קישוט ירוקים, אשר נחשבים למומחיות של המגדלים הישראלים.

מזכיר ארגון מגדלי הפרחים, חיים חדד, אמר כי החקלאים הישראלים אינם מצליחים לשמור על השווקים המסורתיים שלהם כשהממשלה אוזקת את ידיהם מאחורי גבם ושומרת באדיקות על מחסור כרוני בעובדים.

"על פי החלטת ממשלת נתניהו היו אמורים להיות כעת 25 אלף עובדים תאילנדים בחקלאות, אך בפועל יש 20 אלף בלבד", אומר חדד. "משרדי הממשלה לא מאפשרים לחקלאים להשלים את העובדים שמגיעים להם בדין ובזכות. התוצאה היא שבעוד שמתחרותינו נהנות ממאגרי עובדים אינסופיים בעלות נמוכה, אנו נאלצים לפעול בלי חלק מהעובדים ועם תשלומי מיסים מיותרים ומנופחים על אלה שכן עובדים".

צילום: מרק ישראל סלם

לטענת הארגון פוגע המחסור בעובדים בעיקר בתקופות השיא, שבהן מרקיע הביקוש לפרחים שחקים ויש צורך במאמץ מרוכז. עם סיום חג המולד התברר שכ-15% מכמות הפרחים שיועדה ליצוא לאירופה (30 מיליון מתוך 200 מיליון פרחים) נותרו בארץ ולא נשלחו לאירופה, כיוון שלטענתם לא היו די עובדים לקטיף ולאריזה. לדברי חדד, החקלאים יאלצו כעת לשלוח אותם בתקופת השפל ולקבל מחירים נמוכים יותר, שיפגעו בהכנסותיהם.

"זה אבסורד שבתקופה שבה אנו מתבשרים על ירידה בהכנסות המדינה וגרעון עצום שיגרמו לגזירות על הציבור, ראש הממשלה, השרים והפקידות פוגעים באופן מכוון במגזר יצרני וביצואנים שאינם מבקשים שום הטבה אלא אך ורק את העובדים שאושרו להם כדי להגדיל את הכנסות המדינה, אומר חדד. "את הנזקים שנגרמים כעת כבר יהיה קשה מאוד לתקן בעתיד כי כל שטח מדף שנלקח מאיתנו לא יחזור בקלות ויתכן שיאבד לעד".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן