מגיפת הסארס חוזרת? וירוס מדבק וקטלני אותר במזרח התיכון

כמו שקרה עם מרבית המגפות הגדולות בעולם בשנים האחרונות, אנו בדרך כלל מתעלמים מהן עד שאנשים מתחילים למות. אם אותה לוגיקה חלה במקרה הנוכחי, הגיע הזמן להתחיל לשים לב למגפה חדשה, דמוית סארס, אשר אותרה בסעודיה ובקטאר. עד כה זוהו רק שישה מקרים, אולם שניים מן הנדבקים מתו, מה שמעיד על אחוזי תמותה גבוהים למדי.

ארגון הבריאות העולמי פרסם הודעה רשמית בסוף ספטמבר, לפיה וירוס שלא היה מוכר קודם הדביק אדם קטארי אשר ביקר בסעודיה, ואדם אחר שלקה באותו וירוס מת. ביום שישי האחרון, פרסם הארגון עדכון מגיפה, שבו חשף כי התגלו ארבעה מקרים נוספים, וכי אחד מהחולים מת גם הוא.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הבהלה חוזרת? | צילום: רויטרס

"המקרים הנוספים אותרו במסגרת מעקב מוגבר שביצענו בסעודיה (שלושה מקרים, מוות אחד) ובקטאר (מקרה אחד)", נכתב בהודעה של ארגון הבריאות.

הווירוס החדש הוא בעל סימפטומים דומים לאלה של מגיפת הסארס, אשר פרצה בסין ב-2002, והרגה כ-800 איש מתוך 8,000 שנדבקו בה בעולם. הסימפטומים כוללים שיעול, קשיי נשימה וחום גבוה. היא מתפשטת כמו וירוסים אחרים דרך נשימה, ובאמצעות שיעול או עיטוש.

ארגון הבריאות העולמי אמר כי הוא מנסה לחקור את המקור למחלה, שיטת החשיפה שלה, ורמת ההדבקה בין בני אדם. לפי הארגון, עד כה זוהה מקרה אחד של שני בני משפחה החיים באותו בית, שנדבקו במחלה. "בדיקות ראשוניות הראו כי שני החולים הללו הציגו סימפטומים דומים. אחד מת והשני התאושש", נכתב בהצהרה של הארגון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן