מגמה חיובית בבורסה: אי.די.בי מזנקת ב-6.7%

הבורסה בתל אביב מתנהלת במגמה חיובית ביום המסחר האחרון לשבוע, על רקע הורדת הדירוג המדאיגה לספרד מטעם סוכנות S&P. בארץ מניות הנפט והגז עומדות במוקד לאחר פרסום ההסכם בין מודיעין אנרגיה בבעלות אי.די.בי לבין יראמקו לרכישת 15% מרישיון הגז שמשון. אי.די.בי נמצאת במוקד גם בעקבות רכישת 20% מהיקף החוב שלה אתמול על ידי קרן יורק האמריקאית. 

מדדי ת"א ו-100 רושמים בשעה זו עלייה של 0.6% ומדד הבנקים מתחזק ב-0.8%. מניות הגז והנפט עולות ב-0.7%.

בצעד שמסבך את מאמציה של מדריד להמנע מבקשת סיוע, הורידה אמש סוכנות הדירוג S&P את דירוג האשראי של ספרד מ-BBB+ ל-BBB-, רמה אחת מעל "דירוג זבל". סוכנות הדירוג הסבירה את צעדיה במיתון המתמשך, שיעור האבטלה הגבוה בספרד והמחאה החברתית שמסכנים את היציבות במדינה. כמו כן מציינת חברת הדירוג כי המצב הכלכלי מעלה את המתח בין הגוף המרכזי במדינה לבין המחוזות האוטונומים כשהם מצביעים על הדרישה העולה של קטלוניה להיפרדות מספרד והשאיפה להקמת מדינה עצמאית. 

הבנק הפדרלי בארצות הברית פרסם אמש את ספר הבז', מדובר בדו"ח המתפרסם 8 פעמים במהלך השנה ובוחן את מצב הכלכלה האמריקאית בתחומים שונים. על פי הספר הכלכלה הגדולה בעולם רשמה צמיחה מתונה בחודשים אוגוסט-ספטמבר כאשר נקודת האור היחידה הינה שוק הדיור שהראה על צמיחה במכירת הבתים הקיימים.

מניית אי.די.בי רושמת עלייה של 6.7%, זאת לאחר שאתמול קפצה המנייה ב-5.4% אחרי שדווח כי קרן ההשקעות האמריקאית יורק רכשה איגרות חוב של החברה בהיקף של 800 מיליון שקל ערך נקוב ובהשקעה של 400 מיליון שקל. כתוצאה מרכישה זו כעת מחזיקה הקרן ב-20% מהיקף החוב של אי.די.בי לנושיה ונחשבת למחזיקת האג"ח הגדולה ביותר של החברה.

בנוסף, חברת מודיעין אנרגיה נמצאת בשליטת אי.די.ביהודיעה היום כי היא מממשת את האופציה שניתנה לה לפני כחצי שנה לרכישת 15% מזכויות ההשתתפות ברישיונות הקידוח דניאל מחברת ישראמקו. העברת הזכויות ברישיונות דניאל לשותפות כפופה לאישור הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה והמים, אשר נכון למועד זה טרם התקבל.

ישראמקו החזיקה לפני המכירה ב-59% מהזכויות. שותפים נוספים ברישיונות דניאל הם ATP East Med Number 1 B.V (35%), החברה האם ATP Oil & Gas Corporation (5%), וחנ"ל (חברת הנפט לישראל בע"מ) עם 1%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן