מגמה שלילית בבורסה ביפן; מניית סמסונג עלתה ב-1.7%

ירידת שערים הבוקר בבורסת יפן, על רקע המגמה המעורבת בה ננעל אתמול המסחר בוול סטריט. מדד הניקיי ירד ב-0.1%. בורסות סין והונג קונג היו היום סגורות בשל חג. 

בנאומו אתמול התייחס ברננקי לביקורות על תכניתו של הבנק, אשר הוכרזה לפני כשבועיים וחצי. "ההרחבה הכמותית היתה הכרחית", אמר ברננקי. "האינפלציה בארצות הברית תישאר נמוכה בעתיד הקרוב. המדיניות המוניטרית של הבנק לא השתנתה ונותרה כפי שהייתה תמיד".

בהתייחסו לחשש כי התכנית תוביל לאינפלציה, אמר ברננקי כי "האינפלציה הממוצעת קרובה ל-2% במשך כמה עשורים, וזה גם בערך היכן שהיא נמצאת היום. מדיניות הריבית הנמוכה לא הובילה לאינפלציה מוגברת. יתר על כן, הציפיות שלנו הן כי האינפלציה תישאר יציבה למדי, בטווח שהיתה במשך שנים רבות".

בית משפט בארה"ב הסיר באופן זמני את האיסור על מכירת גלקסי 10.1 (הטאבלט של סמסונג), שהוטל בשל הסכסוך עם אפל בגין סכסוך הפטנטים בין שתי החברות. החלטתו של בית המשפט מאפשרת כעת לחברת הדרום קוריאנית למכור את המוצר בארצות הברית, מה שיסייע לה לקראת עונת החגים.

"אנו מרוצים מהחלטתו של בית המשפט היום, שתומכת בעמדתנו כי אין הפרת פטנט בעיצוב של אפל", נמסר מסמסונג בהצהרה. ללא קשר להחלטת בית המשפט, הגישה לאחרונה סמסונג תביעה נגד אפל בטענה להעתקת חלק מהפטנטים של החברה במכשיר האייפון 5.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן