מגמת התאוששות: עליות שערים נרשמות בבורסה בתל אביב

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל היום במגמה חיובית, על רקע הדרמה הגדולה בשווקים אתמול שהחלה בנפילת הבורסה הסינית. זו הובילה לירידות שערים חדות באירופה והגיעה גם לוול סטריט. הבוקר פעלה הממשלה הסינית כדי לייצב את המדדים, ואלו ננעלו בירידות קלות. עוד ברקע למסחר, התנודתיות במחירי הנפט ממשיכה להעסיק את העולם גם היום.

המדדים המובילים בניו יורק רשמו אמש נפילות עד 2.1%, כאשר הייתה זו פתיחת השנה הגרועה ביותר למדד הדאו ג'ונס מאז 1932. כזכור, המגמה הזו החלה עוד אתמול בבוקר כאשר נתוני מאקרו שליליים הובילו להתרסקות הבורסה בסין ולהפסקת המסחר שם. גם בורסות אירופה רשמו ירידות שערים, והשווקים בעולם כולו נכנסו להסתחררות. היום, לעומת זאת, הממשלה הסינית התערבה במסחר ורכשה מניות בהיקף של 20 מיליארד דולר. בעקבות כך, הירידות החדות שנרשמו אתמול נמחקו, כאשר מדד שנגחאי נחלש ב-0.2% בלבד ומדד ניקיי ביפן ירד ב-0.4%.


במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "יום המסחר הראשון של 2016 נפתח בגל של שנאת סיכון ששטף את השווקים הפיננסים וגרם לירידות שערים בכל הבורסות המרכזיות של העולם. הכול החל בנתוני הייצור המאכזבים בסין ובקריסת השערים בבורסה המקומית, אך נראה כי התגובה הקיצונית של השוק מלמדת על רף חשש גבוה, ונראה כי בשוק מודאגים ממצבה של הכלכלה הגלובלית, גם על רקע השפל במחיר הנפט ולאור העובדה כי הפדרל ריזרב צפוי להקשיח השנה את מדיניותו המוניטרית".

מחירי הנפט, מרכזים היום עניין, כאמור, גם הם, בעקבות המשבר בין איראן לסעודיה, נוסף על תנודתיות בהם שעוררה דאגה לאחרונה.

כל אלו עומדים ברקע למסחר אצלנו היום. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 מוסיפים 0.5% לערכם, ומדד הבנקים עולה ב-0.8%. מדד התקשורת מתחזק ב-0.1%, מדד הנדל"ן מטפס ב-0.7% ומדד הנפט והגז עולה ב-0.4%.

מניית כיל מתחזקת ב-1.3% בשעה זו, לאחר שחתמה על חוזה בן 3 שנים בסין לאספקת אשלג. היקף החוזה הוא 3.4 מיליון טון. מניית אודיוקודס מזנקת ב-6.2% לאחר שהודיעה על רכישת חברת ACS. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן