מדד הטייקונים: סבן הרוויח 95 מיליון שקל בעקבות הזינוק בפרטנר

מניות התקשורת זינקו היום ב-4.7%, והובילו את הבורסה בתל אביב לעליות שערים בנעילה. בהתאם, גם הטייקונים השולטים בחברות התקשורת הגדולות הגדילו את הונם וחגגו יום מצוין שבו הרוויחו עשרות מיליוני שקלים מבלי לנקוף אצבע – כך עולה ממדד הטייקונים היומי של פורבס, אשר בוחן את השינוי בהונם של עשירי ישראל מדי יום.

המרוויח הגדול של היום הוא בעל השליטה בקבוצת בזק שאול אלוביץ'. מניית בזק עלתה ב-3.4% ואלוביץ' רשם רווח (על הנייר) של 139 מיליון שקל. גם חיים סבן, אשר רכש את פרטנר מידי אילן בן דב בינואר האחרון, נהנה מהזינוק המרשים של 8.9% במניית החברה, והרוויח 95.2 מיליון שקל.

לדירוג הטייקונים היומי המלא לחצו כאן

רמי לוי, אשר בין אחזקותיו נמצאת גם חברת הסלולר, אולם מרבית פעילותו מתמקדת בשוק הקמעונות, מופיע גם הוא ברשימת המרוויחים של היום, עם רווח יומי של 40 מיליון שקל. רביעי ברשימת המרוויחים הוא מתיו ברונפמן, בעל השליטה בדיסקונט, אשר רשם רווח קטן יותר – 23.2 מיליון שקל.

סבן | צילום: רויטרס

בדירוג המפסידים של היום בולט דוד עזריאלי, אשר מניית חברת הנדל"ן שבבעלותו ירדה ב-1.3%, מה שהביא למחיקה של 112 מיליון שקל מהונו. מפסיד גדול נוסף הוא עידן עופר. עופר, שאתמול דווח הוא שוקל לעבור לגור בלונדון, הותקף היום על ידי ח"כ מיקי רוזנטל, אשר לעג לאיום על עזיבתו: "מי מאיים לעזוב? מי שקיבל את בזן במתנה, מי שעשה שקשוקה ועשה מטבוחה. דווקא הוא מאיים לעזוב. אל תאיים עלינו, מר עופר, לך". אחרי רווח של 94 מיליון שקל אתמול, הפסיד היום עופר 98 מיליון שקל, על רקע הירידה במניית החברה לישראל. גם חיים כצמן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן גזית גלוב, הפסיד היום 56.6 מיליון שקל בשל הירידה במניית החברה.

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן