מדהים: מדענים הלחינו את החלקיק האלוהי היגס-בוזון – האזינו

בשבוע שעבר הודיעו מדענים במאיץ החלקיקים LHC בשווייץ כי הצליחו לאתר חלקיק אשר מתאים למאפייניו של "החלקיק האלוהי" היגס-בוזון, אחריו חיפשו עשרות שנים. אולם מאחר שלא ניתן לראות את החלקיק, לגעת בו או להריח אותו, הרבה אנשים התקשו להבין במה בדיוק מדובר.

בניסיון להקל קצת על מרבית אוכלוסיית העולם, קבוצה של מדענים במאיץ החלקיקים לקחה את המידע של ההיגס-בוזון והפכה אותו לצלילים.

"תגלית כמו חלקיק ההיגס-בוזון היא צעד מדהים קדימה מבחינת הידע שיש לנו על העולם", אמר דומניקו ויסיננזה בהודעה ששוחררה לעיתונות. "וההפיכה לצלילים תסייע לנו להסביר זאת לציבור, ותדגיש את העומקים האדירים והמחקר המקיף והנרחב שבוצע על ידי אלפי חוקרים מסביב לעולם. התגלית או החלקיק לא היו מתאפשרים בלי רשתות המחקר האידות שמחברות בין המדענים מסביב לעולם".

התוצאה של המאמצים הללו הם התווים שניתן לראות כאן. העיגול מסמל את ההיגס. הוא גבוה בערך בשתי אוקטבות משאר המלודיה. להאזנה להקלטה לחצו כאן. ההיגס-בוזון מופיע בערך שלוש שניות לתוך הקטע.

במקביל לסולו הפסנתר, יצרה הקבוצה גם גרסה ארוכה יותר, חוזרת על עצמה, של המידע מההיגס-בוזון, אשר מיוצג לא רק בפסנתר. תוכלו לזהות את ההיגס בקלות, אם תאזינו לגרסת הפסנתר המקוצרת קודם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן