מדעני נאס"א גילו מיליוני חורים שחורים בחלל

מדעני נאסא עשו צעד נוסף בניסיון לגלות כיצד פועל היקום. בבדיקה באמצעות אור אינפרא אדום בשמי הלילה גילו בסוכנות החלל האמריקאית כמיליון חורים שחורים מאסיביים ברחבי החלל וכן סוג חדש של גלקסיה. סקר האינפרא אדום הנרחב של נאסא מאפשר לה לספק מידע חדש לאסטרונומים ברחבי העולם להבנת תהליכים שונים המתרחשים ביקום. 

 המדען האשימן חסן, חבר בקבוצת המדענים המבצעים את הסקר, הגדיר את הממצאים החדשים כ "גן חיות חדש של אובייקטים נחבאים בחלל". מדובר באסטרואיד חדש הנמצא לפני כדור הארץ ונע במסלולו. לטענת נאסא זהו אחד הגופים דמויי הכוכב הקרים ביותר שנתגלו עד כה ומאחוריו מתחבאים מיליוני חורים שחורים וגלקסיות, הנמצאות בתוך ענני אבק.

חור שחור במרכז הגלקסיה | צילום: רויטרס

בניגוד לכלים אסטרונומיים קונבציונאליים, הסקר האינפרא אדום בוחן את החלל בחיפוש אחר שינויי טמפרטורה ומזהה כל גוף חם הנמצא בו. כך למעשה מאפשרת הבדיקה למדענים לגלות גופים שאינם נראים באופן רגיל משום שהם מכוסים באבק. באחת הבדיקות האחרונות התגלו 2.5 מיליון חורים שחורים שלא ניתן היה לראותם בשל האבק שכיסה אותם, אך עקבות החום שלהן זוהו מיד. 

התוכנה החשובה ביותר של החורים השחורים החדשים שהתגלו היא המרחק שלהם מכדור הארץ. חלקם נמצאים במרחק של כ-10 מיליון שנות אור מאיתנו. באמצעות צפייה בחורים הללו יכולים למעשה המדענים לעקוב אחר האבולוציה של חורים שחורים באשר הם ועל ידי כך לנתח את התפתחות היקום כולו. 

בנוסף הצליחו מדעני נאסא לצפות גם בגלקסיות חדשות ומרוחקות. הגלקסיות נחשפו לראשונה גם הן על ידי האור האינפרא אדום משום שהן בהירות מדי ולא ניתן להבחין בהן באמצעים אחרים. מדובר בגלקסיות הבהירות פי טריליון מהשמש שלנו. לאחר שאותרו, נחקרו הגלקסיות הללו גם על ידי כלים אחרים של נאסא, ביניהן טלסקופים מתקדמים. 

בהמשך לתגליות אלה ינסו מדעני נאסא להבין כיצד נוצרים חורים שחורים מלכתחילה. על פי ההערכות ראשוניות נמראה כי החורים הם תוצר של שנותיה הראשונות של גלקסיה, המשמשות אותן לחיבור כוכבי לכת נוספים אליהן. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן