מהומות באתונה: אדם התמוטט ומת מהתקף לב במהלך ההפגנות

תושבי יוון מפגינים ברחובות נגד מדיניות הצנע של הממשלה. בשעה זו מפגינים עשרות אלפי אנשים מחוץ לבניין הפרלמנט באתונה וצועקים קריאות נגד הממשלה. "מספיק כבר! הם חפרו את הקברים שלנו". כמו כן זורקים המפגינים לעבר השוטרים אבנים ובקבוקי תבערה ואלה מגיבים בירי גז מדמיע. 

במקביל, העובדים היוונים הפסיקו היום את עבודתם ופתחו בשביתה השנייה בשלושת השבועות האחרונים, בתקווה להראות למנהיגי גוש היורו הנפגשים בבריסל כי גל חדש של קיצוצים בפנסיות רק ירע את מצוקתם, אחרי חמש שנים של מיתון.

צילום: רויטרס

הרחובות במרכז אתונה התרוקנו מאדם, כאשר רוב בתי העסק והסקטור הציבורי משותקים בתחילתה של שביתה בת 24 שעות, אותה ארגנו שני איגודי העובדים הגדולים ביוון – ADEDY ו-GSEE.

השביתה הביאה את מרבית יוון לשיתוק כמעט מוחלט. האוניות נשארו בנמל, יש שיבושים קשים בתחבורה הציבורית באתונה ובתי החולים עובדים במתכונת חירום, בשעה שהמשרדים הציבוריים, הרשויות המקומיות ורבים מבתי העסק, כולל בתי אוכל ומאפיות נותרו סגורים.

הרחובות ריקים. אתונה, היום | צילום: רויטרס

יוון נמצאת במשבר החריף ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, וחייבת לקצץ 11.5 מיליארד יורו לפחות כדי לספק את ה"טרויקה" של נציבות הבנק האירופי וקרן המטבע הבינלאומית, כדי להבטיח את חבילת החילוץ הבאה בסך 130 מיליארד יורו.

"הממשלה צריכה לדחות את הדרישות האבסורדיות של הטרויקה", אמר יאניס פנגופולוס, ראש איגוד ה-GSEE המייצג את הסקטור הפרטי, אחד משני האיגודים שמייצגים כ-2 מיליון. "הסכמה לדרישות הקטסטרופליות האלה משמעותה דחיפת החברה לייאוש, והתוצאות, כמו גם ההפגנות, יהיו אינסופיות".

צילום: רויטרס

מנהיגי האיחוד האירופי ינסו לגשר על הפערים ביניהם בנוגע לתוכניות לאיחוד בנקאי אירופי בפגישתם בת היומיים שתחל היום בבריסל, אך ההערכות הן כי לא תושג התקדמות משמעותית בנושא, מה שיחדש את הדאגות לגבי המצב המורכב בטיפול במשבר החוב היווני אשר פרץ לפני שלוש שנים.

כתבות נוספות בנושא:

דיווח מלב המהומות ביוון: "הרעבים ללחם לא יכולים לחיות על תקווה"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן