מהומלסית למיליונרית בפחות משנתיים: סיפורה של אישה נחושה

בתוכנית האירוח של הפסיכולוג האמריקאי הנודע ד"ר פיל, נוהג המנחה הפופולרי לומר: "זה לא משנה מה אימכם עשתה או מה אביכם לא עשה, אתם האחראים הבלעדיים על גורלכם". המסע של דני ג'ונסון מעניק למשפט זה משנה תוקף. 

בשנת 1990 הייתה ג'ונסון הומלסית מכורה לסמים שישנה בתוך האוטו שלה ולא רצתה לחיות. אחרי שנים של התעללות פיזית, נפשית ומינית מצד הוריה הנרקומנים, החליטה ג'ונסון לעזוב את ביתה והתחיל בדרך עצמאית. היום היא מולטי מיליונרית שמנהלת חמש חברות בינלאומיות. בראיון מיוחד מספרת ג'ונסון כיצד רגע אחד הציל את חייה ושינה אותם מן הקצה אל הקצה. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

היא הייתה אז רק בת 16. כדי לממן את עצמה עבדה כמלצרית בבר קוקטיילים בהוואי ובזבזה את רוב הכסף שהרוויחה על סמים ובילויים. "הייתי מסוממת ושכבתי עם שמונה גברים שונים במקביל", מספרת ג'ונסון. "הגעתי למסקנה שמצבי היה גרוע יותר מזה של הורי וזה הכניס אותי לדיכאון עמוק". 

באותו ערב, במסיבת חג מולד לאחר שהסניפה שורה של קוקאין, מצאה עצמה ג'ונסון אבודה על חוף הים. "הזעתי בטירוף וחיפשתי מישהו שייתן לי עוד מנה של סם. באותו הרגע הייתי מוכנה למכור את גופי עבור עוד שורה. שנאתי את עצמי כל כך. לא האמנתי שעתידי ישתפר לעולם". 

ממלצרית הומלסית למולטי מיליונרית, דני ג'ונסון | צילום: danijohnson.com

אחרי שכמעט הגיעה לעילפון, החליטה ג'ונסון לשים קץ לחייה. "התחלתי ללכת לכיוון הים וצללתי פנימה". לדבריה, אם הייתה נשארת מתחת למים עוד שניות ספורות היו חייה נגמרים שם. אלא שאז קרה מה שהיא בעצמה מגדירה כנס. "בעודי שוקעת עמוק מתחת למים, שמעתי פתאום קול שקרא לעברי ואמר: 'צאי מהמים ולכי מכאן'". 

לדברי ג'ונסון, באותו רגע, השפעת הקוקאין כאילו פגה מעצמה. היא הרימה את ראשה ויצאה מהמים. לקחה את חפציה וחזרה אל המכונית שחיכתה על החוף. כעבור כמה שעות מצאה את עצמה יושבת בתוך הרכב ותוהה לאן תמשיך מכאן. "לא היה לי כסף לשכור דירה בהוואי או אפילו כדי לקנות כרטיס נסיעה למקום אחר. הייתי חייבת למצוא עבדה אך לא היו לי כישורים כלל". 

אולם באותו רגע, הבחינה ג'ונסון בתוך המון החפצים המפוזרים בתוך הרכב בערכה קטנה להורדה במשקל שרכשה בזמנו. על הקופסה היה כתוב מספר טלפון של החברה המשווקת את המוצר.  ג'ונסון ניגשה לטלפון ציבורי וחייגה את המספר. היא שאלה את הנציג בצד השני של הקו מה עליה לעשות כדי להצטרף לצוות המכירות של המוצר. אז התברר לה שעליה לעשות רישיון מכירות ולהשקיע כסף.

מכיוון שלא יכלה להרשות לעצמה להצטרף לצוות המכירות הרשמי של החברה, החליטה ג'ונסון לאלתר. "הכנתי פלאיירים בעצמי שמציעים לאנשים להצטרף לתוכנית ההרזייה אך הייתי זקוקה למספר טלפון אליו יוכלו אנשים לפנות. ניגשתי לטלפון הציבורי והזמנתי שירות תא קולי תמורת 15 דולר. פיזרתי את הפלאיירים במשרד הדואר המקומי וכעבור שלוש שעות כבר היו לי 25 הודעות". 

לאחר כחודש כבר הכניסה ג'ונסון לכיסה 4,000 דולר מהזמנות לתוכנית ההרזיה. אז היא התקשרה שוב לחברה המשווקת אותה והזמינה משלוח של 40 תוכניות. מכיוון שעדיין גרה אז במכוניתה היא מסרה כתובת של חנות משקאות מקומית למשלוח המוצרים. 

בסוף השנה הראשונה, הכנסותיה של ג'ונסון ממכירת תוכניות ההרזיה הסתכמו בכחצי מיליון דולר. בתום השנה השניה היא כבר הפכה למיליונרית ופתחה 18 מרכזי הרזייה משלה ברחבי ארה"ב. בשנת 1996 מכרה ג'ונסון את העסק והפכה למולטי מיליונרית. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן