מהו הפיתרון של האדם העשיר בעולם למשבר הגלובלי?

האדם העשיר בעולם, המקסיקני קרלוס סלים, דוחק במדינות הנאבקות במשבר הכלכלי להעלות את גיל הפנסיה ל-70 ולהפריט נכסים רבים ככל האפשר על מנת להאיץ את הכלכלה.

העיתון המקסיקני "EI יוניברסל" מצטט את נאומו של סלים בוועידת תקשורת בז'נבה. סלים, בעליה של חברת הסלולר הגדולה באמריקה הלטינית, אמריקה מוביל, אמר כי האינטרנט הוא "מערכת העצבים החדשה של האנושות". לכן, לטענתו, לכל העולם צריכה להיות גישה לפס רחב ולסמארטפונים המחוברים לאינטרנט, כאשר היום רק ל-12% מאוכלוסיית העולם יש גישה לאינטרנט, ורוב העולם משתמש ב"טלפונים טיפשים" כדבריו.

לדבריו, מדינות צריכות להעלות את גיל הפנסיה כך שישקף את העלייה בתוחלת החיים בתקופה המודרנית. הוא הוסיף כי לוח הזמנים המקצועי האידאלי עבור בני 60 ומעלה צריך להיות 10-11 שעות ביום, שלוש פעמים בשבוע. כך, יתאפשר להם להיות "חדשנים יותר, יצירתיים יותר והמוטיבציה שלהם תגבר". 

"בני 60 ומעלה צריכים לעבוד 10 שעות ביום, שלוש פעמים בשבוע". סלים | צילום: רויטרס

סלים הוסיף כי גיל הפרישה הנוכחית הונהג "כאשר העבודות היו פיסיות יותר ואנשים מתו בגיל 60, אך כיום אנו חיים עד גיל 85 או 90". לפי דיווח העיתון המקסיקני, אמר סלים כי "אנו חיים בחברת ידע, ולכן ידע וניסיון צריכים להיות מוערכים".

בנאומו דחק סלים במדינות מוכות החוב להגדיל את רווחיהן על ידי קיצוץ בהוצאה הציבורית והפרטת שירותי התשתית החיוניים. בדרך הזו, ממשלות יוכלו למשוך השקעות פרטיות רבות יותר, אשר יוכלו להיות מוסטות לסקטורים כלכליים אסטרטגיים.

על פי דירוג פורבס, סלים הוא האדם העשיר בעולם ושווה מעל 65 מיליארד דולר, הודות לאחזקותיו באמריקה מוביל, כמו גם במספר השקעות נדל"ן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן