מהיום: גם ישראלים יקבלו ויזת משקיעים לארה"ב

בשורה לחברות, עסקים ויצואנים ישראליים הפועלים בשוק האמריקאי: נשיא ארה"ב, ברק אובאמה, חתם אמש על חוק המוסיף את ישראל לרשימת המדינות שאזרחיהן זכאים להנפקת ויזת משקיעים "E2". מדובר באשרת כניסה המאפשרת למחזיקים בה להרחיב את היקף הפעילות העסקית וההשקעות בכלכלה האמריקאית. בין הזכאים להגיש בקשה לוויזה, הנקראת גם "ויזת משקיעים": אנשי עסקים ונציגי חברות שהשקיעו בארה"ב סכום משמעותי ויצרו מקומות תעסוקה חדשים.

השוק האמריקאי הינו יעד היצוא החשוב ביותר של ישראל. היקף היצוא השנתי עומד על כ-20 מיליארד דולר והרכבו וכולל: כימיקלים, תרופות, ציוד רפואי, ציוד תקשורת ועוד. עד היום, חברות ישראליות רבות שהיו מעוניינות לחדור לשוק האמריקאי ולמוח בו, מצאו כי הדרך להשגת מטרה זו כרוכה לא אחת ברכישת חברות מקומיות, פתיחת חברת בת ואף הקמת מפעלי ייצור על אדמת ארה"ב, זאת בשל הריחוק הגיאוגרפי בין שתי המדינות והרצון להיות קרובים ללקוח הסופי. 

ויזת המשקיעים ניתנת על ידי ממשלת ארה"ב לנציגי חברות זרות הנדרשים לעבור לגור במדינה על מנת לקדם את עסקיהם המקומיים. הויזה ניתנת לתקופה של שנתיים, כאשר ניתן להאריך אותה מחדש במידה והמבקש עומד בתנאים הנדרשים. כיוון שמדובר בוויזה שלא מטרות הגירה, היא אינה בסיס לבקשת "גרין קארד". 

עד היום, אזרחים ישראלים היו מנועים מלהגיש בקשה לוויזה הזו, עקב העדר הסכם או חקיקה בנושא. בכדי לאפשר זאת, נדרש הקונגרס האמריקאי נדרש לחוקק חוק מתאים ולהביאו לחתימת נשיא ארה"ב, ברק אובאמה, לאישור על מנת שזה ייכנס לתוקפו. תהליך חקיקת החוק האמריקאי התאפשר עקב פעילות הסברה מטעם משרד התמ"ת ומשרד החוץ, להגברת המודעות לחסמים הקיימים בקשרי הסחר בין ישראל וארה"ב, הפוגעים בפוטנציאל ההשקעה של ישראלים בכלכלה האמריקאית. 


אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ והנספח המסחרי היוצא של ישראל בוושינגטון, בירך על אישור החוק החדש ואמר: "אנו חיים בעולם בו ההשקעות הן חלק חשוב מהיכולת לקיים סחר. מינהל סחר חוץ והנספחות המסחרית של ישראל בוושינגטון קיבלו דרישות רבות מהתעשייה הישראלית לטפל בהיבטים שונים של נושא הוויזות לארה"ב. אנו מודים לחברי הקונגרס שקידמו ותמכו בחקיקה ורואים בחוק החדש צעד חשוב בכיוון השיפור הנדרש בתחום הוויזות אשר בוודאי יתרום להרחבת הסחר בין המדינות".

צילום: רוטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן