מהמגאסון אל ה-Wii: חמישה משחקי וידאו שראויים לתחייה

זוהי תקופה נהדרת להיות חובב משחקי וידאו: למרות כל המחלוקת שישנן כרגע בתעשייה, יצאו ב-2012 לבדה משחקים נהדרים מכל הסוגים. עם ה-Wii U (קונסולת המשחקים העתידית של נינטנדו) באופק, יקבלו משחקים רבים הזדמנות לתחייה מחדש. הנה חמישה משחקי וידאו נוסטלגיים שמגיע להם צ'אנס נוסף, ושכנראה היו משגשגים גם בשוק המשחקים של היום:

1. Battletoads (נראה לאחרונה לפני 18 שנה):

Battletoads יצא לראשונה לשוק בשנת 1991 על מנת להוות תחרות ראויה לצבי הנינג'ה. נשאר גם היום אחד מהמשחקים המתסכלים והקשים ביותר שאי פעם שוחקו. הגירסה המודרנית צריכה לשמר את האיכויות שלה אבל גם להעלות את המספר המצומצם של חיים שמוענקים לשחקן; המשחק קשה מספיק גם בלי שיצטרכו להתחיל אותו כל פעם מחדש. הגירסה האחרונה שלו, Super-Battletoads, יצאה לאולמות משחקי הווידאו בשנת 1994.

2. Chrono Trigger (נראה לאחרונה לפני 13 שנה):

עלילת המשחק עוקבת אחר קבוצת צעירים הנשלחים בטעות לעתיד, בו הם לומדים לגלות כי העולם בו הם חיים צפוי להיחרב. תוך שהם נשבעים למנוע את האסון, הם מסיירים ברחבי הזמן, במטרה למצוא את הדרך להציל את עולמם.

תוך שילוב של סיפור מעולה עם מערכת קרב טקטית ייחודית, נשאר Chrono Trigger אחד ממשחקי התפקידים החשובים ביותר שפותחו אי פעם, ומתגאה גם באחד מהפסקולים הטובים ביותר בכל הזמנים. Chrono Trigger חדש עשוי להעצים עוד יותר את מה שעבד במשחק המקורי, אבל בגרפיקת HD מקסימה ובצליל מודרני. לאור ההצלחה של המשחק הראשון, באמת מוזר ש-Square Enix איכסנה אותו בעליית הגג כל כך הרבה זמן. משחק ההמשך, Chrono Cross, הושק בשנת 1999.

קונסולת Wii U. איזה משחקים נוסטלגיים היו עוברים אליה בהצלחה? | צילום: רויטרס

3.Wonder Boy (נראה לאחרונה לפני 21 שנים):

גיבור המשחק בסדרה הוא ילד מערות שצריך להציל את אהובתו טניה מפני מכשף רשע. ילד הפלא 3 נשאר אחת מחוויות המשחקים היותר המעצבות ואחד ממשחקי הסגה הטובים ביותר. ילד הפלא 2 היה גם הוא טוב, למרות ששני המשחקים היו שונים מאוד אחד מהשני, ולא הכילו כמעט שום דמיון לגירסה הראשונה של ילד הפלא.

היינו רוצים לראות תחייה של משחקי ילד הפלא 2 ו-3 בצורה זו או אחרת, גם אם הם היו בדיוק אותם משחקים, אבל באריזות חדשות ונוצצות. בישראל מוכרת סדרת משחקי ההמשך, ה-"Adventure Island", אשר יצאה בעיקר במערכת המגאסון.

4. Goblins Ghosts'n (נראה לאחרונה לפני 21 שנה):

אביר בשם ארתור צריך להביס מפלצות, שדים ודרקונים כדי להציל את הנסיכה שנחטפה על ידי מלך הקיקלופים. אם כבר מדברים על משחקים קשים, רבים מהם, כמו זה, היו על קונסולת מגאסון. Goblins Ghosts'n אשר הושק לראשונה בשנת 1985, עשה את דרכו לקונסולות שונות והוליד שורה ארוכה של משחקים וספיחים. אנחנו שיחקנו בו במגאסון, ולא הפסקנו למות. גרסת הקונסולה המקורית האחרונה של Goblins Ghosts'n, הייתה Super Goblins Ghosts'n ב-1991.

5. Baldur's Gate: Dark Alliance (נראה לאחרונה לפני 8 שנים):

נער שגדל במנזר נאלץ לברוח ממנו במאמץ לגלות את זהותו האמיתית כאשר מתנקשים בעקבותיו. המשחק יצא בשנת 2001 לפלייסטיישן 2, ונשאר אחד ממשחקי התפקידים האהובים ביותר גם בגרסאות מאוחרות יותר ועל גבי קונסולות אחרות. גירסת ההמשך, Baldur's Gate: Dark Alliance II, פותחה על ידי אולפני האי השחור והושקה בשנת 2004. המשחק יכול למלא גם היום נישה ריקה לחלוטין בהתחשב בביצועים הירודים של משחקים דומים מסוג זה. דור שלישי של המשחק יהיה קל מאוד לפיתוח כמשחק באיכות גבוהה, לפלייסטיישן או ל-X-Box.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן