מהפך בהודו: שושלת גנדי הודחה; לאומן אנטי-מוסלמי ניצח

מהפכה שלטונית בדמוקרטיה הגדולה בעולם: הבחירות הכלליות בהודו הגיעו היום (ו') לסיומן, כאשר מפלגת האופוזיציה, בהנהגתו של נרנדרה מודי (63), היא המנצחת הגדולה, ותביא לסיומה את שושלת גנדי ששלטה במדינה כמעט שישה עשורים.

מפלגת הקונגרס הלאומי, בהנהגת ראלו גנדי, כבר הודיעה רשמית כי הובסה וכי היא נערכת לישיבה באופוזיציה. מספירת הקולות עד כה, המפלגה המנצחת, בהרטיה ג׳נטה (BJP), מובילה בינתיים בהפרש הגדול ביותר שנראה במדינה זה 30 שנה. על פי הדיווחים, הקואליציה שצפוי להקים תזכה בלא פחות מ-325 מושבים בפרלמנט ההודי – הרבה מעל רף המינימום הנדרש להקמת ממשלה.

מודי נחשב ללאומני-הינדי ואנטי-מוסלמי התומך ברפורמות כלכליות – קו שגרם לרבים בציבור ההודי, מרביתם מתחת לגיל 27, לתמוך בו. כמושל גוג'ראט הוא הוביל את הקו נגד המוסלמים שהדרדר לאלימות רחבה וגבה כ-2,000 קורבנות.

בהודו ישנם למעלה מ-800 מיליון בעלי זכות הצבעה, רבים מהם הצביעו בפעם הראשונה וגרמו לכך שאחוזי ההצבעה היו גבוהים במיוחד. "אנשים לא ייתנו לו הרבה זמן חסד", אמר נג'ירה צ'אודהורי, אנליסט פוליטי ועורך לשעבר בעיתון המקומי "אינדיאן אקספרס", "אני חושב שהוא יקדם מהר מאד את הרפורמה הכלכלית. הוא אדם של עשייה והוא ממוקד מאד".

מודי. ניצחון מוחץ בבחירות למפלגה בהנהגתו | צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן