מודי'ס: המשקיעים לעולם לא יחזרו להאמין בבנקים הגדולים

סימן נוסף להעמקת המשבר הכלכלי העולמי: המשקיעים בורחים מהבנקים. על פי דוח חדש שפרסמה חברת מודי'ס אנליטיקס, חברה אחות של סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, נראה כי מאז 2008, בטחונם של משקיעים בבורסות העולם במניות הבנקים רק הולך וקטן. לטענת החברה, ככל הנראה, האמון של המשקיעים בבקנים המובילים בארה"ב ובאירופה לעולם לא יישוב לגמרי.

מודי'ס אנליטיקס בדקה את נתוני עלויות ביטוחי האשראי בבנקים הגדולים בארה"ב ובאירופה, המהווים מדד לאמון הציבור במוסדות הפיננסים. מניתוח הנתונים נראה כי העלויות עדיין גבוהות פי 20 ממחירי הביטוחים בקיץ 2007, לפני פרוץ המשבר הכלכלי בשנת 2008.

מניית ג'י. פי מורגן צונחת בוול סטריט | צילום: רויטרס

עוד עולה מהדוח כי הסיבה העעיקרית לחוסר האמון של המשקיעים בבנקים היא מדיניות של הממשלות בעולם שקובעת כי במקרה של קריסת המערכות הבנקאיות, יהיו מחזיקי המניות ולקוחות המוסדות הללו מי שיאלצו לכסות את החובות שלהם.


בנוסף, הרגולטורים בכלכלות הגדולות בעולם, כמו ארה"ב וגוש היורו, מתכננים לפרק בנקים גדולים במקרה חירום, על מנת למנוע ביצוע פעולות בסיכון גבוה במוסדות הללו. סיבה נוספת לחוסר האמון היא דעיכת השקיפות של המערכות הבנקאיות, שנכשלו במבחנים רגולטורים רבים עקב כך.

עוד עולה מהדוח כי לאחר הדיווח המפתיע בחודש מאי של הבנק האמריקאי, ג'י. פי מורגן על כך שספג הפסדי מסחר גדולים, תרם לערעור בטחונם של המשקיעים במערכת הבנקאית בארה"ב והטיל בספק את יכולתם של הבנקים הגדולים לנהל את סיכוניהם בצורה אפקטיבית. כתוצאה מכך, גדלו הפסדי הבנק ל-5.8 מיליארד דולר, לעומת הדיווח הראשוני של 2 מיליארד.

החשש של המשקיעים בא לידי ביטוי גם במחירי המניות של בנקים הגדולים. ערכן של המניות ממשיך לצנוח, זאת למרות שהבנקים הציגו תוצאות כספיות טובות, המעידות על שיפור במצבם מאז תחילת המשבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן