מודי'ס מורידה את דירוג האשראי של 6 בנקים בגרמניה

סוכנות דירוג האשראי, מודי'ס הורידה הבוקר את דירוג האשראי של שישה בנקים בגרמניה ושל שלושת הבנקים המרכזיים באוסטריה בטענה שהם נמצאים בסיכון במידה ומשבר החוב בגוש היורו יחמיר. לטענת מודי'ס, במידה ואכן תהיה החרפה במשבר וההאטה בכלכלה העולמית תמשך, המלווים הגרמנים עלולים לספוג הפסדים כבדים, זאת למרות החוסן היחסי של כלכלת המדינה. 
בעקבות פניית ממשלת ספרד בבקשה לקבל חבילת סיוע משאר מדינות גוש היורו, גובר הלחץ העולמי על חברות האיחוד לפעול מהר על מנת להציל את הכלכלה הרביעית בגודלה ביבשת. כתוצאה מכך, הוחלט בסוכנות להוריד את דירוג האשראי של קומרזבנק, הבנק השני בגודלו בגרמניה ברמה אחת מ-A3 ל-A2. את ההחלטה על דירוג האשראי של הדויטשה בנק, החליטה הסוכנות לדחות עד שיתקבלו דירוגיהן של החברות הגדולות במשק הגרמני הפועלות בשוק הגלובלי. 
בנוסף, מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של שלושת הבנקים הגדולים באוסטריה, כאשר הקבוצה הבנקאית, ארסטה גרופ, ספגה הורדה של שתי רמות, מ-A3 ל-A1 עם תחזית שלילית, בנק יוניקרדיט האוסטרי ירד ברמה אחת וגם קיבל תחזית שלילית ואילו רייפייסן בנק הבינלאומי הורד ברמה אחת, מ-A2 ל-A1 עם תחזית יציבה. לטענת מודי'ס הסיבה להורדת הדירוג של הבנקים באוסטריה היא הרעת תנאי המסחר במרכז ומזרח אירופה. בנוסף, הועלה גם החשש מחשיפת המערכת הבנקאית במדינה למשבר החוב באיחוד.  
מודי'ס ציינה גם כי לפני כשבוע, החלה כלכלת אוסטריה לפעול על בסיס אזהרות מוקדמות מפני בעיות פוטנציאליות שעלולות להיווצר עקב יחס מופרז בין הלוואות להפקדות. עקב כך, ובעקבות החשיפה הקטנה יותר של המערכת הבנקאית במדינה למצב בדרום היבשת, פרופיל הסיכון של אוסטריה נחשב לטוב יותר מאשר במערכות בנקאיות אחרות באיחוד.

בימים אלה, ממשיכה מודי'ס את תהליך דירוג המערכות הבנקאיות הגדולות בעולם, כולל בכלכלות המובילות באירופה וכן את בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב. תהליך זה צפוי להסתיים בסוף החודש.

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן