מועדוני הספורט השווים בעולם: ריאל מדריד מוסיפה עוד גביע

ריאל מדריד היא ענקית בכדורגל האירופי במאה האחרונה כשהיא צוברת שיא של 32 תארים בליגה ו-9 גביעי ליגת אלופות. הצלחתו של המועדון והיוקרה שלו משכו לאורך השנים סופרסטארים, ובשורות המועדון שיחקו שחקנים כמו ראול, רונאלדו, דייויד בקהאם, זינאדין זידאן וכריסטיאנו רונאלדו.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

עכשיו יכולה ריאל להוסיף עוד גביע אחד לארון. על הגביע החדש יהיה רשום "מועדון הספורט עם השווי הגבוה ביותר בעולם". שווים של הבלאנקוס מוערך ב-3.3 מליארד דולר, כשהקבוצה עוקפת את המובילה הקודמת – מנצ'סטר יונייטד. לבלאנקוס יש את ההכנסות הגבוהות ביותר מכל קבוצות הספורט בעולם (650 מיליון דולר בעונת 2011-2012) כאשר ההכנסות עלו ב-62% ב-3 השנים האחרונות. הרווח התפעולי של מדריד (134 מיליון דולרים) הוא שני רק לקבוצת הפוטבול דאלאס קאובויס בקרב קבוצות הספורט.

רונאלדו, הקבוצה עם השווי הגדול ביותר | צילום: רויטרס

רוב ההכנסות של הקבוצה לא צפויות להיפגע בקרוב. המועדון האריך את ההתקשרות שלו עם אדידס בשנה שעברה בעסקה ששווה 42 מיליון דולר בשנה. בנוסף חתמה הקבוצה על עסקת החסות הגדולה ביותר בהיסטוריה שלה עם חברת התעופה Emirates. העסקה, שלמעשה שמה את החברת מדובאי על החולצה של ריאל שווה לקבוצה 39 מיליון דולר לשנה במשך 5 השנים הקרובות. כמו כן, בריאל מתכננים שיפוץ של הסנטיאגו ברנבאו בהיקף של 320 מיליון דולר, שיפוץ שיכול להגדיל את הכנסותיה ב-60 מיליון דולר בשנה החל מ-2018.

אך למרות שריאל מדריד היא קבוצת הספורט עם השווי הגדול ביותר בעולם, אל תצפו מהבעלים, המיליארדר הספרדי פלורנטינו פרס להזרים עוד כסף פנימה. המועדון למעשה מוחזק על ידי 93 אלף החברים שלו, שמשלמים 195 דולר לשנה ומקבלים בתמורה מוצרים של הקבוצה והנחות למשחקים. המודל היחיד הדומה לזה בארצות הברית הוא קבוצת גרין ביי פאקרס שמוחזקת על ידי 360 אלף מחזיקי מניות.

יורדת למקום השני | צילום: רויטרס

יונייטד מדורגת במקום השני עם שווי של 3.17 מיליארד דולר. הקבוצה יצאה בהנפקה לציבור באוגוסט האחרון ומאז המניה עלתה ב-23%. השדים האדומים חתמו עם שברולט על חוזה חסות בשווי של 560 מיליון דולר ל-7 שנים הקרובות, כאשר למועדון המפואר יש 32 נותני חסות.

משפחת גלייזר, הבעלים, מחזיקים גם בקבוצת הפוטובול "טמבה ביי" שמדורגת בדירוג במקום ה-28 עם שווי של 1.03 מיליארד דולר, וזו המשפחה היחידה שמחזיקה ב-2 קבוצות ב-50 המועדנים הגדולים.

ברצלונה משלימה את שלושת הגדולות. הקבוצה הקטאלנית שווה 2.6 מיליארד דולר ,ומכניסה כ-613 מיליון דולר בשנה. הקבוצה נגסה מעט בקופת המזומנים שלה הקיץ בכדי להביא את הכוכב הברזילאי ניימאר בעלות של 74 מיליון דולר, אבל בארסה קוטפת את המקום הראשון ברשתות החברתיות עם 61 מיליון עוקבים בפייסבוק ובטוויטר.

עוד ברשימה: ארנסל במקום ה-10, ביירן מינכן במקום ה-12, קבוצת פרארי במקום ה-21 וניו יורק ניקס במקום ה-23.

העשירייה הראשונה:

1. ריאל מדריד – 3.3 מיליארד דולר (כדורגל)

2. מנצ'סטר יונייטד – 3.17 מיליארד דולר (כדורגל)

3. ברצלונה – 2.6 מיליארד דולר (כדורגל)

4. ניו יורק יאנקיז – 2.3 מיליארד דולר (בייסבול)

5. דלאס קאובויס – 2.1 מיליארד דולר (פוטבול)

6. ניו אינגלנד פטריוטס – 1.63 מיליארד דולר (פוטבול)

7. לוס אנג'לס דוג'רס – 1.61 מיליארד דולר (בייסבול)

8. וושינגטון רד-סקינס – 1.6 מיליארד דולר (פוטבול)

9. ניו יורק ג'איינטס – 1.4 מיליארד דולר (פוטבול)

10. ארסנל – 1.3 מיליארד דולר (כדורגל)

צילום: רויטרס

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן