מורידים פרופיל: המשתמשים בפייסבוק חוששים מ"האח הגדול"

פרסום תמונות של עצמך שפוך במסיבה או סתם לקשקש עם החברים שלך בפייסבוק עלולים לגרום כיום ליותר בעיות מבעבר, כשהבוס (או האמא שלך) יכולים לראות את הכל.

סקר שנערך בבית הספר לעסקים באדינבורו קובע כי משתמשי פייסבוק חרדים כי פרסומים מעין אלה עלולים להתנקם בהם, לאחר שמחצית מהמעסיקים טענו כי הם משתמשים בפייסבוק כדי לסנן מועמדים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"פייסבוק הייתה פעם כמו מסיבה גדולה לכל החברים שלך, מקום שבו אתה יכול לרקוד, לשתות ולפלרטט", אמר בן מרדר, מחבר הדו"ח ומרצה לשיווק בבית הספר לעסקים. "אבל כעת, כשאמא, אבא והבוס נמצאים שם, הופכת המסיבה לאירוע מלא במוקשים חברתיים פוטנציאליים".

צילום: רויטרס

הדו"ח מצא כי בממוצע, אנשים חברים בפייסבוק עם שבעה מעגלים חברתיים שונים. יותר מ-80% מהמשתמשים מוסיפים את המשפחה המורחבת, ומספר דומה את האחים. פחות מ-70% מחוברים גם לחברים-של-חברים, ויותר מ-60% הוסיפו גם את עמיתיהם לעבודה, למרות ההבעיות שהדבר עלול לגרום להם.

באמצעות ההגדרות מסוגל אמנם המשתמש לשלוט במידע שנחשף ואף לסננו לפי סוגים שונים של חברים, אבל רק שליש מבעלי החשבון אכן משתמשים בהן, נאמר בדו"ח.

"אני לא מודאג בכלל משום שמכל התמונות שלי שבהן אני שיכור או גרוע מכך – אני מיד מסיר את התיוג", אומר כריס בן ה-30 מלונדון. 

נתון מעניין נוסף שמצא הדו"ח, הוא כי משתמשים מוסיפים בשכיחות רבה יותר לרשימת החברים שלהם דווקא את האקסים, מאשר את בני הזוג הנוכחיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן