מות הסטארים: חודש ינואר מוכיח – עידן כוכבי הקולנוע הגיע לקצו

באופן מסורתי, נחשב ינואר כחודש חלש יחסית מבחינת שוברי הקופות בהוליווד, אך השנה החודש לא מאיר פניו גם לכוכבים הגדולים ביותר. שמות גדולים כמו מארק וולברג, ארנולד שוורצנגר וריאן גוסלינג נכשלים תחת כל מסך רענן.

הכוכבים הגדולים ביותר לא הצליחו להציל את הקומדיה "סרט 43", שהכניסה 5 מיליון דולר בלבד, למרות שמות כמו אמה סטון, יו ג'קמן, קייט וינסלט וריצ'ארד גיר. למזלם, כנראה שהם עבדו בחינם בסרט (כמו גם במאים מצליחים כמו ברט ראטנר והאחים פארלי), משום שעלות ההפקה שלו הייתה רק 6 מיליון דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אך לא תמיד מדובר בסרטים דלי תקציב. מארק וולברג חווה תקופה טובה לאחרונה, בעקבות הקומדיה המפתיעה טד שהכניסה 515 מיליון דולר בעולם, וסרטו "המבריח" מינואר האחרון, אשר רשם הכנסות של 96 מיליון דולר מול תקציב של 25 מיליון דולר. באולפני פוקס קיוו כנראה לגורל דומה עם הסרט "עיר שבורה", בו מככב גם ראסל קרואו. הסרט, שתקציבו הוערך ב-35 מיליון דולר, עלה למסכים בארה"ב ב-18 בינואר אך הכניס רק 15 מיליון דולר. גם הקאמבק הגדול של שוורצנגר, "עומד אחרון", צנח בקופות. הסרט בכיכובו של המושל לשעבר, שהופק בתקציב של 45 מיליון דולר, הכניס רק 13 מיליון דולר בארה"ב.

ומה עם ג'ניפר לופז? ג'יי לו דורגה בראש מצעד הסלבס המרוויחים של פורבס במאי האחרון, ברשימה שמדדה שילוב של תהילה וכסף. קשה מאוד להאמין שהיא תשחזר את ההישג הזה גם השנה. למרות מסע יחסי ציבור נרחב למדי, הסרט "פארקר" בכיכובה הכניס 7 מיליון דולר בלבד בסוף השבוע האחרון.

ערכם של כוכבי הקולנוע צנח בחמש השנים האחרונות. האולפנים הגדולים מעדיפים לבזבז כסף על אפקטים מיוחדים מאשר על שמות גדולים. הימים שבהם הכוכבים הגדולים דרשו צ'ק של 20 מיליון דולר, בנוסף ל-20% מהכנסות השבוע הראשון נעלמו. כיום הכוכבים יכולים לכל היותר לבקש 20% מן הרווחים.

נתוני הקופות של ינואר האחרון מלמדים גם כי הכוכבים לא מצליחים להביא צופים אפילו בסרטים דלי תקציב. בשנים האחרונות עלה לאקרנים בחודש ינואר לפחות סרט אחד שבו הופיע כוכב גדול והצליח להפוך אותו לרווחי מאוד. השנה מסתמן הסרט "מאמא" כהפתעה הגדולה. מדובר בסרט אימה שהכוכבת הגדולה ביותר בו היא ג'סיקה צ'סטיין. הסרט, שתקציב ההפקה שלו היה 15 מיליון דולר, הכניס עד כה 50 מיליון דולר.

המשמעות היא שלאולפנים הגדולים משתלם יותר להשקיע בכוכבים צעירים על סף פריצה כמו צ'סטיין. כוכבי קולנוע אמנם מביאים עמם כמות מסוימת של פרסום ומעריצים, אך מחירם של עדיין גבוה. במצב בו הכוכבים לא מצליחים להחזיר את ההשקעה, משכורותיהם צפויות רק לצנוח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן