מזימות משפחתיות נוסח קוריאה: סכסוך המיליארדים של סמסונג

בשבוע שעבר הגיע לבית המשפט בסיאול, קוריאה, סכסוך משפחתי מתוקשר בכיכובו של אחד האנשים העשירים בעולם: עורכי דינו של הקוריאני העשיר ביותר – ואיש העסקים הידוע ביותר בה, לי קון-הי מ'סאמסונג', הגיעו לביהמ"ש כדי להתגונן בפני 3 תביעות כנגד מרשם שהוגשו מטעם אחיו, אחותו ובקרוב משפחה נוסף. אחיו הבכור, לי מאינג-הי, ואחותו הבכורה, לי סוק-הי, טוענים ככל הנראה כי אביהם המנוח לי ביונג-צ'ול העניק בשנה שעברה לקון-הי בלא ידיעתם נכסים בשווי מדווח של 3.8 מיליון דולר. התביעות נחתו על שולחן ביהמ"ש החל מפברואר השנה, כשהשימועים החלו בחודש שעבר.

קון הי הריץ את העסק המשפחתי האדיר מאז 1987. האחים, כך מדווח, רוצים שאחיהם ימסור להם נתח ממניות 'סאמסונג לייף' ו'סאמסונג אלקטריק'. למרבה ההפתעה, אחות נוספת – לי מיונג-הי, יו"ר תאגיד המרכולים שינסגאי (חטיבה של סמסונג עד 1991) ומיליארדרית בזכות עצמה – איננה מעורבת בתביעה.

שועל דרמות ותיק. לי הון-הי ואשתו, השבוע | צילום: רויטרס

הדרמה הזו רחוקה מלהיות הראשונה בחייו של לי קון-הי בן ה-70. דמותו השנויה במחלוקת נקשרה בכמה סיפורים מפורסמים: ביתו של הטייקון התאבדה לפני 7 שנים בשל איסורו עליה לשאת את בן זוגה הקוריאני. קון-הי לא נכח בלווייתה; לפני 4 שנים נאלץ להתפטר מתפקידו כיו"ר סאמסונג בעקבות הרשעתו באישומים של עבירות פיננסיות והעלמת מס, והוא נקנס במאות מיליוני דולרים ונגזר עליו מאסר על תנאי. את פרסומו קנה בתחילת שנות ה-90, כשטבע לצוות עובדיו את ה'סלוגן' המפורסם, "תחליפו הכל חוץ מנשותיכם וילדיכם", כחלק מנסיונו להפוך את סאמסונג מ'יצרנית כמות' ל'יצרנית איכות'.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן