מזכ"ל ה-OECD: "אף מדינה לא צריכה לעזוב את גוש היורו"

התנהלותו של הבנק האירופי המרכזי בטיפול במשבר החוב הנוכחי ספגה היום ביקורת קשה. מזכ"ל ארגון המדינות המתועשות ה-OECD, אנחל גוריה, אמר היום כי "מנגנוני היציבות של הבנק, ביניהם קרן היציבות האירופית אינם מספיקים להתמודדות עם המצב הקשה בגוש היורו והבנק האירופי צריך לעשות יותר". עוד הוסיף גוריה כי "אף מדינה לא צריכה לעזוב את גוש היורו ואף אחת לא תעזוב את היורו". 

את הדברים אמר גוריה במהלך מסיבת עיתונאים במהלך פורום כלכלי בינלאומי בסלובניה. גוריה אף הפציר בבנק האירופי המרכזי להתחיל ברכישה האינטנסיבית של אג"ח של הכלכלות הקורסות בגוש היורו באופן מיידי. 

מזכ"ל ה-OECD, אנחל גוריה | צילום: רויטרס

דבריו של גוריה מגיעים לאחר שרבים בשוק האירופי ובכל רחבי העולם הביעו חשש לפרישתה של יוון מגוש היורו. יוון השרויה במשבר חוב זקוקה לחבילת חילוץ מיידית. כחלק מהתנאים לקבלת חבילת החילוץ, ממשלת יוון התבקשה להנהיג צעדי צנע רבים וכן קיצוצים נרחבים בכל משרדי הממשלה. הפעלת תוכנית הצנע זוכה לביקורת ולהתנגדות רבה בקרב הציבור היווני, מה שהביא את ראש ממשלת יוון אנטוניס סמארס לבקש מהאיחוד הקלה בתנאי החילוץ למדינתו. 

המתנגדת העיקרית להקלה על תנאי החילוץ של יוון היא גרמניה, הנחשבת כיום לכלכלה החזקה ביותר בגוש היורו. לאחרונה התבטאו בכירים בממשל הגרמני, ביניהם שר האוצר וולפגנג שויבלה ועוזר בכיר של הקנצלרית אנגלה מרקל נגד הקלת הגזירות על יוון. הבכירים אמרו כי הם אינם מוכנים למשא ומתן על אף אחד מתנאי החילוץ של יוון. עקב כך, גבר החשש מפרישה אפשרית של המדינה מגוש היורו, אם לא תצליח לעמוד בתנאי החילוץ.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן