מחזיקי אג"ח אי.די.בי: "לא נבקש פירוק הקונצרן הגדול בארץ"

עו"ד נועם שרון, המייצג את נאמני מחזיקי האג"ח של חברת אי.די.בי, התראיין הבוקר לגלי צה"ל, בעקבות ההתפתחות המשמעותית שחלה בין אי.די.בי לבין נציגות האג"ח של החברה. הנציגות הצביעה והחליטה אתמול ברוב קולות לדחות את ההסכם אליו הגיעו באי הכוח משני הצדדים.

הבשורה הדרמטית שעולה מההצבעה היא כי במידה והמלצת הנציגות למחזיקים תתקבל, תבקש הנציגות מבית המשפט להוציא צו למניעת תשלום של 65 מיליון שקל למחזיקי אג"ח סדרה ד' וכפייה על אי.די.בי להגיע להסדר – או לפעול לפירוק החברה.

שרון אמר כי החברה חייבת 1.7 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח ועוד כ-300 מיליון שקל לבנקים. "אני מודע לחשיבות הנושא", אמר שרון, "האחריות הכבדה מונחת על כתפי כל הצדדים. "חודשים ארוכים שאנחנו טוענים כי האחריות מחייבת את כל הצדדים לשבת ולמצוא פתרון. אין שום הבדל מהבחינה הזו בין מחזיקים פרטיים למוסדיים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

נוחי דנקנר, יו"ר אי.די.בי | צילום: סיון פרג'

שרון הכחיש כי המחזיקים תומכים בנקיטת צעד קיצוני: "המטרה שלנו היא ממש לא להגיע לפירוק החברה. לא כל כך מהר מבקשים פירוק של הקונצרן הגדול בישראל על 20 אלף עובדיו. מישהו מפיץ את האש הזו, אנחנו כמובן מקווים שלא נגיע לזה, אבל גם אם כן זה ייקח עוד הרבה זמן וצריך לקרות עוד הרבה".

לדעתו של שרון הדרך להסדר אינה מסובכת: "נצטרך להסתגר בחדר ולהחליט כל אחד על מה הוא מוותר. הצד השני צריך לומר שהוא מוכן לשבת איתנו. החברה פרסמה לראשונה הערת עסק חי לפני 4 חודשים, ומאז יש משחקי חתול ועכבר בין הצדדים. אנחנו מחכים לרגע שבו הם יגידו 'בואו נשב ונדבר', השעה הגיעה כבר מזמן". 

על פי ההבנות המדוברות, אמור נוחי דנקנר להעביר למחזיקי האג"ח 120 מיליון שקל מהזרמת 75 מיליון הדולר של אדוארדו אלשטיין (במידה והעיסקה אכן תצא לפועל) ובכך לקבל ארכה של שלושה חודשים בתשלום 65 מיליון שקל למחזיקי האג"ח סדרה ד'. אך מחזיקי האג"ח דחו כאמור את ההסכמות שהגיע אליהם מייצג כוחם וסבורים כי הסכום צריך לעמוד על 200 מיליון שקל. בחברה הביעו פליאה על כך "שהנציגות ממניעים בלתי מובנים, מתנגדת למתווה שעליו סוכם בהתדיינות עם עורכי הדין שלה עצמה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן