מחזיקי אג"ח אי.די.בי פתוח: "ספר התירוצים של החברה לא יבש לעולם"

"ספר התירוצים של אי.די.בי פתוח והעומד בראשה מוכיח כל פעם מחדש שכמו מקור מים חיים הוא אינו יבש לעולם" – כך כתבו היום מחזיקי אי.די.בי פתוח בתגובה לפניית החברה אתמול לבית המשפט העליון בבקשה לדחות את המועד שנקבע להגשת הסדר בקשר לחברה.

"קונצרן אי.די.בי כבר חודשים ארוכים אינו ממלא את חובותיו כלפי נושיו", המשיכו מחזיקי החוב. "הפעם, שבוע לפני המועד בו הקונצרן נתבקש להציג פתרונות אמיתיים לנושיו, הוא שוב פונה בבקשה לדחייה ללא כל בושה. חבל שמאמציו של קונצרן אי.די.בי מתרכזים בספינים ובמשיכת זמן במקום במציאת פתרונות לעמידה בהתחייבויותיו כלפי ציבור החוסכים".

אי.די.בי פתוח פנתה אתמול לבית המשפט העליון בבקשה לדחות את המועד שקצב למכירת מניות כלל ביטוח ולקבוע מועד ארוך יותר למכירתן (לאחר חגי תשרי). כמו כן ביקשו באי.די.בי לדחות גם את המועד הקרוב שנקבע להגת הצעות להסדר בקשר לחברה, משום שלטענתה אין מקום לבקש הצעות להסדר כאשר לא ידוע עדיין למציעים הפוטנציאליים מהן תוצאותיה של מכירת מניות כלל ביטוח, אם נמכרו אולא, ואם כן – באיזה מחיר.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

ביום שלישי האחרון קבע בית המשפט כי אי.די.בי תודיע עד יום ראשון אם היא עומדת על מכלול נימוקי בקשת רשות הערעור שהגישה, או שברצונה לקבל את המלצתו ולמקד את בקשתה רק ביחס להחלטתו מ-9 ביוני כי יש לקצוב את פרק הזמן למכירת מניות כלל ביטוח עד ל-22 באוגוסט.

בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר | צילום: פול תמונות, טל שחר, ידיעות אחרונות

"שוכנעתי כי למכירת מניותיה של חברת כלל ביטוח עשויה להיות על פני הדברים השפעה ישירה על ההכרעה בשאלת הסולבנטיות של החברה" – כתב השופט נועם סולברג, אשר דן בערעור שהגישה אי.די.בי בנוגע לדד-ליין למכירת כלל ביטוח.

"לנוכח חשיבותה של שאלת הסולבנטיות אמליץ למבקשת – מבלי לחוות דעה ולא לקבוע מסמרות בדבר – למקד את טענותיה רק ביחס לבקשה להאריך את המועד שקבע בית המשפט למכירת כלל ביטוח", הוסיף סולברג. "דומני כי כל שאר טענות הסף שהועלו על ידי המבקשת שזורות גם הן בשאלה האמורה. לכשתוכרע שאלה זו, ממילא תתייתרנה מרבית טענותיה של המבקשת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן