מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח ואי.די.בי אחזקות ייפגשו

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות מבקשים כי החברה תקפיא את כל התשלומים הצפויים לנושיה, עד לגיבוש הסדר חוב בין החברה לבין הנושים. במכתב ששלחו המחזיקים הם אומרים כי אם החברה ונושיה האחרים לא יסכימו להקפאה, הנאמנים והנציגות יהיו עשויים לנקוט בכל דרך חוקית אחרת כדי לגרום להקפאה.

במקביל, עשוי להירקם שיתוף פעולה בין מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות לבין מחזיקי האג"ח של החברה הבת אי.די.בי פתוח. נציגויות המחזיקים צפויות להיפגש היום לדון בנושא.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הבקשה להקפאת התשלומים כוללת תשלום בסך 3 מיליון שקל שאמור להיפרע בסוף החודש מצד אי.די.בי כלפי תאגיד בנקאי. מלבד התשלום הזה, אין לאי.די.בי התחייבויות כלפי נושיה עד סוף מאי.

אתמול בלילה הודיעו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח על זימון אסיפה ב-14 בפברואר, שבה יוחלט אם לנסות לגבש הצעה להסדר עם צדדים שלישיים, או לפנות לבית המשפט ולבקש ממנו להגיע להסדר חוב גם מבלי שהושגו הסכמות.

דובר אי.די.בי מסר בתגובה: "אי.די.בי פתוח הינה חברה איתנה היכולה לעמוד בהתחייבויותיה לטווח ארוך. בנסיבות אלה אנו סבורים כי הנושאים המועלים על סדר יומן של אסיפות מחזיקי האג"ח – מיותרים. בידי החברה מקורות נזילים המאפשרים לה לעמוד בכל התחייבויותיה עד לרבעון הראשון של שנת 2014, ובבעלותה נכסים מצוינים, אשר ערכם הכלכלי עולה על סך התחייבויותיה. יחד עם זאת הנהלת החברה עושה מאמצים רבים ובוחנת מספר כיווני פעולה, מתוך מגוון פתרונות העומדים לרשות החברה, על מנת לייצר מקורות נזילים נוספים לפירעון ההתחייבויות משנת 2014 ואילך. לאור זאת אנו מקווים כי נציגות מחזיקי האג"ח תימנע מפעולות חפוזות ותכלכל את מעשיה באופן אחראי וענייני".


דנקנר | צילום: סיון פרג'

בתחילת ינואר ביקש דנקנר מנציגות האג"ח של החברה דחייה של 5-15 שנה בתשלום החוב. החברה הציעה למחזיקי האג"ח פריסה מדורגת וארוכה של התשלום תמורת ריבית גבוהה יותר – ההצעה שנשללה על ידי הנציגויות.

לפני שבוע הגיש דנקנר הצעה נוספת – תספורת של 480 מיליון שקל המהווים כ-30%-25% מה-1.8 מיליון שקל – החוב הכולל שלו לבעלי האג"ח. על פי המתווה בעל הקונצרן, נוחי דנקנר, יזרים לחברה כ-260 מיליון שקל, רובם כתוצאה מעסקאות עם איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן