מחיר החדשנות: מכשירי אפל החדשים לא מחזירים את ההשקעה

תוצאותיה של אפל לרבעון השלישי של השנה אכזבו את שוק. אפל רשמה רווח של 8.2 מיליארד דולר, כשהאנליסטים ציפו ל8.75 מיליארד ולאחר פרסום הדוחות ירדה מניית החברה בוול סטריט ב-3%. 

מוקדם יותר השבוע אמר מנכ"ל אפל סטיב קוק כי השנה האחרונה הייתה "מלאת חדשנות" עבור החברה. אפל השיקה השנה מגוון רחב של מכשירים, ביניהם האייפון 5, שלושה דגמים של אייפד, כולל האייפד מיני החדש, שדרוגים למחשב המקבוק ולאייפוד ועוד.

אולם לחדשנות הזאת של אפל יש מחיר. חרושת השמועות שמציפה את השוק לפני כל השקה של אפל, מורידה באופן משמעותי את כמות הרכישות של המכשירים הקיימים, בציפייה מתמדת לדבר הגדול הבא.

בנוסף, גם ההאטה בייצור לא מועילה. באתר האינטרנט של החברה עדין מצויין כי יש להמתין 3-4 שבועות לאספקת כל הזמנה של האייפון 5.

צילום: רויטרס

לאחר הצגת הדוחות המאכזבים של אפל אמש, ניסו אנליסטים להסביר את הנתונים הנמוכים מהמצופה. האשם העיקרי כאמור היה האייפון 5 שההאטה במכירות ככל הנראה הייתה הגורם המכריע. כעת אפל כבר מתכווננת אל סוף הרבעון הרביעי, אשר תוצאותיו יכללו את עונת החגים העמוסה, אולם אם קצב הספקת המכשירים של החברה לא ישתפר, היא עלולה להציג גם בסוף השנה תוצאות מאכזבות.

בחודש שעבר לאחר השקת האייפון 5, הגיעה מניית אפל לשיא של 700 דולר והפכה לחברה בעלת השווי הגדול ביותר בשוק. אולם גם בוול סטריט כבר לא מתרגשים מהחידושים של החברה. לאחר השקת האייפד מיני, צנחה מניית אפל ב-3.3% ואמש מניית אפל כבר הגיעה ל-616 דולר. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן