מחכים להתפתחויות באירופה: בורסות וול סטריט ננעלו במגמה מעורבת

בורסות וול סטריט, אשר סגרו בשבוע שעבר את הרבעון הטוב ביותר מאז 2010, נפתחו היום בעליות שערים, אולם הן נמחקו במהרה, והמסחר ננעל במגמה מעורבת, על רקע הדיווחים לפיהם ספרד עשויה לבקש באופן רשמי חבילת חילוץ.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.2%, מדד S&P 500 רשם עלייה קלה של 0.1% ומדד הנאסד"ק טיפס ב-0.2%.

מצב הכלכלה הספרדית ממשיך להעסיק את המשקיעים, כאשר ממשלת ספרד עדיין מסרבת להגיש בקשת חילוץ רשמית למנגנון היציבות, והמשקיעים מקווים כי בקשה רשמית תוגש בקרוב. אתמול העריכה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס כי הבנקים בספרד עשויים להיתקל בחובות כבדים יותר מהאומדן שנתנה הממשלה בשבוע שעבר. גם יוון נשארת במוקד העניינים, כשמנהיגיה מנסים להעביר רפורמות אשר יעזרו למדינה לעמוד בתנאי חבילת החילוץ.

צילום: אופיר פרימט

אתמול הגן נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי על תוכנית ההרחבה הכמותית עליה הכריז בחודש שעבר, ואמר כי היא הייתה הכרחית. בהתייחסו לחשש כי התכנית תוביל לאינפלציה, אמר ברננקי כי "האינפלציה הממוצעת קרובה ל-2% במשך כמה עשורים, וזה גם בערך היכן שהיא נמצאת היום. מדיניות הריבית הנמוכה לא הובילה לאינפלציה מוגברת. יתר על כן, הציפיות שלנו הן כי האינפלציה תישאר יציבה למדי, בטווח שהיתה במשך שנים רבות".

אפל נסחרה ביציבות על רקע פרשת ההתנצלות של המנכ"ל טים קוק בפני הלקוחות על מערכת המפות שהושקה בגרסה 6 של מערכת ההפעלה של החברה. עד כה, ההתנצלות יוצאת הדופן לא פגעה במכירות האייפון 5.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן