מחכים לקריאת כיוון: פתיחה מתונה ומעורבת בבורסה בתל אביב

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח הבוקר במגמה מתונה ומעורבת, על רקע הירידות הקלות בוול סטריט במהלך סוף השבוע. הדיווחים על רכישתו האפשרית של בית ההשקעות מיטב דש על ידי קרן השקעות סינית-אירופית ממשיכים לרכז עניין רב.

בשעה זו נסחר מדד ת"א 25 במגמה חיובית מתונה, עם התחזקות של 0.1%. מדד ת"א 100 עולה ב-0.2% ומדד הנדל"ן מוסיף כ-0.3% לערכו. מדד הבנקים נסחר סביב רמת הפתיחה, באזור השלילי, ומדד הנפט והגז נסחר אף הוא בסמוך לערכו הראשוני אך באזור הירוק. מדד התקשורת מתחזק ב-0.4%.

ההערכות בבורסות העולם כי הפד יעלה את הריבית בשוק האמריקאי במהלך השנה הולכות וגוברות על רקע הפרסומים כי כבר בישיבתם האחרונה של בכירי הבנק היו מי שצידדו בהעלאת ריבית, ובין ראשי הארגון שוררת מחלוקת כעת על המועד הנכון לכך. יש להניח כי אם דו"ח התעסוקה לחודש אוגוסט יכה את תחזיות האנליסטים כפי שעשה הדו"ח של חודש יולי, ויציג משק אמריקאי חזק, הדבר יהווה ראייה משמעותית לכך שהריבית עתידה לעלות בקרוב, יתכן וכבר בספטמבר.

לאחר הפרסומים בוף השבוע שעבר כי קרן ההשקעות הסינית-אירופית XIO מעוניינת לרכוש את מלוא מניותיה של מיטב דש, החליט דירקטוריון החברה לנהל דיאלוג עם בכירי הקרן. כמו-כן, דווח כי גם הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, נפגשה כבר עם נציגי הקרן. מניית בית ההשקעות מיטב דש מגיבה לפרסומים ובשעה זו היא מטפסת ב-5.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן