מחלוקת בין הבנק האירופי המרכזי לקרן המטבע לגבי כיסוי החוב היווני

חבר הועד המנהל ואחד מקובעי המדיניות בבנק המרכזי של אירופה, יורג אסמוסן, אמר אמש כי גוש היורו צריך להסכים בשבוע הבא למימון של שנתיים ליוון ולדחות את ההחלטה לגבי סיוע נוסף למועד מאוחר יותר, הצהרה שעשויה להתקבל בתגובה שלילית מצד קרן המטבע הבינלאומית, אשר מעוניינת בפתרון קבע.

"עלינו ליישב בשבוע הבא את נושא המימון לשנים 2013 ו-2014, אבל גם להיות כנים ולומר שאנחנו לא באמת מצפים כי למדינה תהיה גישה לשווקים ב-2015 ו-2016; תכנית מעקב תהיה הכרחית", אמר אסמוסן לרשת הטלוויזיה.

הסכם למשך שנתיים ידחה פתרון ארוך טווח למשבר החוב היווני עד לאחר הבחירות בגרמניה בספטמבר 2013, אז יהיה לה קל יותר מבחינה פוליטית לקבל החלטות קשות.
עם זאת, לא סביר שקרן המטבע הבינלאומית תקבל בברכה דחייה נוספת. שרי האוצר של מדינות גוש האירו ומנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד יפגשו ביום שלישי כדי לנסות ולהגיע להסכמה כיצד לנהל את נושא החוב של יוון.

מנכ"ל קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד | צילום: רויטרס

לגארד אמרה אתמול כי היא פועלת לפתרון קבע לחובות של יוון, על מנת להימנע מחוסר ודאות מתמשך ומנזק נוסף לכלכלה היוונית.

בקרן המטבע טענו שמחיקת החוב היווני על ידי ממשלות גוש היורו היא הכרחית, אולם גרמניה, התורמת הגדולה ביותר של כספי החילוץ במדינות הגוש, שוב ושוב דחתה את הרעיון. 

"עלינו לחפש פתרונות שלא יעלו את רמת החוב של המדינה. זה יכול, למשל, להיות לקנות בחזרה את החוב או להפחית את הריבית על יתרת האשראי", אמר אסמוסן.

אלא שבראיון עם רויטרס, אמרה לגארד כי תמיד ניסתה להיות קונסטרוקטיבית אולם הייתה מונעת בידי שתי מטרות: "לבנות היום תכנית יציבה ליוון אשר תהיה ברת קיימא גם מחר, והמטרה השנייה היא לשמור על יושרה, אמינות ואיכות הייעוץ שאנו נותנים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן