מחקר חדש: שתיית שמפניה משפרת את הזיכרון

מחקר חדש מראה כי שתיית שמפניה במידה מתונה (או כל יין מבעבע אחר) משפיעה באופן חיובי על הזיכרון ככל שאנחנו מתבגרים. על פי המחקר שנערך באוניברסיטת רדינג בבריטניה, האנזים פוליפנול הנמצא בענבים אדומים משפר את הזיכרון המרחבי ומסייע באחסון הזיכרון.

האנזימים הללו מאטים את איבוד החלבונים אשר אחראיים לאחסון הזכרונות. המחקר לא מחדש לגבי העובדה שיין אדום מכיל הרבה פנולים, אך עד כה החוקרים לא היו משוכנעים שהדבר נכון גם לגבי יינות מבעבעים. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.


שמפניה | צילום: IngImage / ASAP

החוקרים נתנו לעכברושים לאוכל מזון טבול בשמפניה, ולקבוצת הבקרה נתנו אוכל רגיל. לאחר מכן הם הניחו את העכברושים במבוך בחיפוש אחרי מזון. חמש דקות מאוחר יותר הם הניחו את העכברושים באותו מבוך כדי לבחון את הזיכרון שלהם.

העכברושים שהושקו בשמפניה רשמו 70% הצלחה לעומת העכברושים הרגילים (שרשמו 50% הצלחה). אחרי שישה שבועות של שמפניה, עכברושי השמפניה הראו עלייה של 200% בכמות חלבונים המשפרים את הזיכרון.

עם זאת, המחקר הראה כי שמפניה שעשויה מענבים ירוקים, לא תורמת לזיכרון באותה מידה כמו זו שעשויה מענבים אדומים, משום שהיא מכילה כמות קטנה יותר של פנולים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן