מידרג חתכה את דירוג דלק ישראל עקב "נזילות חלשה"

חברת דירוג האשראי, מידרג, הודיעה הבוקר על הורדת דירוג האג"ח של דלק ישראל בשתי דרגות. הסיבה להורדה לטענת החברה היא ההערכה כי דלק לא תצליח להגיע לרמות הרווחיות שאיפיינו אותה בעבר. בנוסף טוענת מירג כי החלשות הנזילות של החברה, נוכח רמת החוב הגבוהה ושיעור ניצול גבוה של מסגרות אשראי מבנקים השפיעה גם היא כעל החלטת הדירוג הנוכחית. תשואת האג"ח של החברה עומדת כיום על למעלה מ-9%.

על פי הדוח שפרסמה מידרג, רמת הנזילות של דלק נשענת בעיקרה על שימוש
במסגרות אשראי, צמצום היקף אשראי לקוחות, צמצום השקעות, פירעון הלוואה שניתנה לחברה האם ומימוש נכסים אשר אינם בליבת הפעילות. עוד נכתב כי עקב עליה במחירי הדלק בעולם, צורכי ההון החוזר התנודתים של החברה מקשים על התזרי החופשי שלה, שהיה שלילי בשנים האחרונות. 

עם זאת, מדרג ציינה גם את מאמצי דלק להפחית את החוב שלה, אשר נובעים משינוי אסטרטגיה ניהולית שדוגלת במכירת נכסים והפחתת היקף האשראי. לדברי מידרג, דלק נדרשת להוכיח את מימוש האסטרטגיה הזו לאורך שנים. 

את הרבעון הראשון של 2012 סיימה דלק עם ירידה של 57% ברווח הנקי שלה שהסתכם ב-6.1 מיליון שקל. החברה הגדילה את היקף המכירות שלה ל- 1.59 מיליארד שקל, עליה של כ-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן