מידרוג הורידה את הדירוג של בזק: "צפויה המשך שחיקה ברווחיות"

 

חברת מידרוג הורידה את דירוג האג"ח של חברת התקשורת בזק (סדרות 5-8) בדרגה אחת מ-Aa1 ל-Aa2 בשל "עלייה בהיקף החוב הפיננסי והאטה ביחסי כיסוי החוב", וכן בשל התחרות המתגברת בענף.

לפי חברת דירוג האשראי, הורדת הדירוג משקפת גם את "עליית הסיכון הענפי והתממשות הסיכונים העיקריים בענף התקשורת מצד התחרות והרגולציה, אשר להם השפעה לשלילה על הפרופיל הפיננסי של החברה".

בזק היתה אחת הנפגעות המרכזיות מן התחרות המתחוללת בענף התקשורת בישראל, שהגיעה לשיא עם כניסתן של מפעילות הסלולר החדשות – HOT מובייל, גולן טלקום והמפעילות הווירטואליות, והנטישה ההמונית של מנויים את החברות הוותיקות, בהן פלאפון שנמצאת בשליטת בזק.

במקביל, הבטיח שר התקשורת משה כחלון להגביר את התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בתקופה הקרובה, מה שמעורר דאגה גם בקרב חברת yes. במידרוג ציינו את המלצות ועדת חייק "להסדרת שוק סיטונאי במגזר הנייח, שלהן עשויות להיות השפעות מנוגדות על תוצאות החברה – מחד, צפי להתגברות התחרות במגזר הנייח והטלוויזיה הרב ערוצית, תוך שחיקה ברווח למשתמש ובהכנסות. מאידך , השפעה חיובית שתנבע מהסדרת השוק הסיטונאי תאפשר ביטול ההפרדה המבנית ויכולת הצעת ערך תחרותית של חבילות משולבות מצידה של בזק, תוך פוטנציאל התייעלות משמעותי במבנה הארגוני של החברה".

בתרחיש הבסיס מניחה מידרוג "המשך שחיקה בהכנסות וברווחיות החברה בטווח הזמן הקצר ושיפור והתייצבות הרווחיות בטווח הזמן הבינוני, תוך שחיקה בתזרימים ובנראות שלהם בטווח הזמן הקצר והבינוני, אם כי היקפם עדיין משמעותי". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן