מיטב ופסגות: "התנהלותו של יוסי מימן – שערורייתית"

איש העסקים יוסי מימן מוותר על חברת האחזקות אמפל, ויעביר אותה לידי מחזיקי האג"ח. הנהלת החברה הודיעה על המהלך בפגישה בין ועדת הנושים שמונתה על ידי בית המשפט האמריקאי והחברה. מקורבים למימן טוענים כי החלטתו התקבלה לאחר שהבין כי מיעוט בקרב מחזיקי האג"ח פועל לטרפד הסדר שיאפשר החזר של החוב למחזיקים וכי לא ניתן להגיע להבנות בנושא. 

ההחלטה באה לאחר יותר משנה מאז נקלעה החברה למשבר בעקבות ההפיכה במצרים, בה השקיע מימן מאמצים רבים כדי להגיע להסדר חוב מול הנושים, עפ"י המקורבים. לפני כחודשיים וחצי הגישה החברה בקשה להגנה מפני נושים לבית משפט בניו-יורק. לאמפל 3 סדרות אג"ח בהיקף של 920 מיליון שקל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מימן | צילום: יח"צ

בתי ההשקעות פסגות ומיטב, החברים בנציגות בעלי האג"ח של אמפל, מסרו היום בתגובה להודעתו של מימן כי "מאז הודיע על אי יכולתו לעמוד בתשלומי החוב הסדירים, התנהלותה של אמפל בכלל ושל יוסי מימן בפרט הנה שערורייתית ולא מקובלת. בתקופה האחרונה המשיכו אמפל ויוסי מימן בטקטיקת משיכת הזמן, במטרה לנגוס בקופת המזומנים שנותרה בחברה, לטובתו האישית ולטובת מקורביו, על חשבון ציבור החוסכים".

"אנו מברכים על כך שמימן הבין כי נכשל בנסיונותיו", הוסיפו בבתי ההשקעות, "והגיע למסקנה, לאחר פניית מחזיקי האג"ח לטיפול משפטי בארה"ב במטרה לקבל את השליטה בחברה, כי לא יוכל להמשיך בטקטיקה זו והעביר את הבעלות למחזיקי האג"ח".

"הסדר החוב שהוצע על ידי יוסי מימן למחזיקי החוב של אמפל נדחה על ידי בעלי האג"ח ברוב גדול", ציינו בפסגות ובמיטב. "מימן פנה באישון לילה לבית משפט בארה"ב, באופן חד צדדי ובחוסר תום לב, וזאת בזמן שהתנהלו מגעים אינטנסיביים בין בעלי החברה למחזיקי האג"ח, לגיבוש הסדר חוב הוגן יותר לטובת בעלי החוב". 

"לגבי ההצעה הנוכחית, כבר בימים הקרובים תתכנס הנציגות לבחון את הצעתו של מימן, אם וכאשר תוגש בצורה פורמלית ולא כהצעה לכלי התקשורת", סיכמו. "הנציגות תבחן מועמדים שונים המתאימים לנהל את החברה במקומו של מימן, אשר טובת הציבור תעמוד לנגד עיניהם ולא טובת בעלי ההון. אנו מאמינים ששוק ההון הישראלי יוקיע התנהגות נפסדת כזו של יוסי מימן ומקורביו ולא יאפשר את המשך קיומה במקרים אחרים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן