מייסדי סקייפ מציגים: רובוט מתוחכם שיסחוב את הקניות שלכם

בעוד חברות כמו אמזון או גוגל מפנטזות על עולם בו חבילות מגיעות ליעדן על גבי רחפנים, מייסדי תוכנת הצ'אט המפורסמת סקייפ נוקטים בגישה יותר מחוברת אל הקרקע והקימו את Starship Technologies, חברה שמטרתה לפתח רובוטים שליחים על גלגלים.

החברה החדשה הוקמה על ידי שניים מהמייסדים של סקייפ, אסטוניאנס האטי היינלה (Estonians Ahti Heinla) וג'נוס פרייס (Janus Friis). הרעיון הוא ליצור רובוטים אוטומטיים על גלגלים שיסעו לצד הולכי הרגל על המדרכות ויגיעו עם המשלוח עד לדלת הבית שלהם.

מבחינת היכולות של הרובוטים, קיבולת הנשיאה של כל רובוט כזה מוגדרת כעד "שתי שקיות מהסופר". מהירות הנסיעה המירבית של הרובוט היא 4 מייל לשעה, ששווים בערך ל-6.5 קמ"ש. הרובוטים מותאמים לנסיעות של 5 דקות עד חצי שעה לכל כיוון ומונעים באמצעות חשמל.

בעתיד תהיה רשת תחנות שישמשו נקודות בית מהן יצאו הרובוטים | צילום: יו טיוב

אוטומטי, אבל תחת השגחה אנושית

על אף שהרובוטים של Starship מוגדרים כאוטומטיים, הם עדיין יהיו תחת השגחה של בן אדם באמצעות מצלמה למקרה שהרובוט התבלבל בדרך או אם אדם זר ינסה לשים ידו על השלל. מבחינת אמצעי בטיחות, תוכן המשלוח נעול ומאובטח בתוך הרובוט. דלתות תא האחסון ניתנות לפתיחה רק כאשר הוא יגיע לנקודת היעד ורק בתנאי שהנמען אישר את פתיחתו באמצעות הסמארטפון שלו. ככל הנראה במסגרת השירות תושק אפליקציה ייעודית למטרה זו.

מאחר והמהירות וטווח הנסיעה של הרובוטים מוגבלים מאוד, התכנון העתידי של Starship הוא לפרוס רשת של תחנות בשטחי ביניים שיכסו כל אחת מהן מספר קילומטרים. מטרת כל תחנה היא לשמש נקודת בית ממנה יוצא הרובוט, כמו כן נקודת טעינה ותחזוקה שוטפת על ידי כוח עבודה אנושי.

המערכת צפויה להיכנס לשלב הניסוי במהלך אביב 2016 באנגליה ובארצות הברית, זאת מנקודת הנחה ש-Starship תצליח להשיג את האישורים המתאימים שיאפשרו לרובוטים שלה לנסוע על המדרכה לצד הולכי הרגל. מעבר לשירות בהיקף מלא צפוי להתחיל לא לפני שנת 2017. קחו בחשבון שהטכנולוגיה אינה מתאימה לשימוש בערים צפופות אלא יותר בעיירות קטנות ופרברי ערים, אז אל תצפו לראות תמונות של רובוטים שליחים נוסעים לאורך הטיימס סקוור בניו יורק.

צפו בוידאו המציג את הרובוט:

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: 3 סרטונים מאזורים מקפיאים במיוחד

עוד בגיקטיים: Moovit מודיעה על גיוס מאשטון קוצ׳ר וגיא עוזרי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן