מיכאל גולן: "80% מהישראלים עדיין משלמים ביוקר על סלולר"

גם אחרי המהפכה בשוק הסלולרי, מנכ"ל גולן טלקום מיכאל גולן לא מוכן לעצור ולנוח. "יש עוד הרבה עבודה לפנינו. השינוי רק החל ועדיין יש הרבה צרכנים שמשלמים ביוקר על השירות הסלולרי בכל חודש", הוא אומר. לדבריו, גם אחרי כניסתן של המפעילות סלולריות חדשות לשוק, "רק 20% מהצרכנים הישראלים עברו מן הרשתות הגדולות ו-80% עדיין ממשיכים לשלם בהתאם לתוכניות הישנות".

"המשך המהפכה בשוק הוא עניין דחוף", הוא אומר בראיון מיוחד לפורבס. "הצרכנים חייבים להבין שהם יכולים לחסוך סכומים משמעותיים כל חודש, ואנחנו רוצים להיות בטוחים שאנחנו נגרום לכך. כל החברות הסלולריות הגדולות בישראל הן ביזנס נצלני של טייקונים. לכל חברה יש חובות והאסטרטגיה שלהן היא ללחוץ על הצרכנים. אנחנו רוצים לשחרר אותם".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לדברי גולן, גולן טלקום היא "סטארט אפ ישראלי". "אנחנו לא תלויים בהלוואה ואין לנו חובות. אין לנו אגף שיווקי או קמפיין של מיליונים שמממן כוכבים מחו"ל. אנחנו מדברים רק על השירות והזמינות וחשוב לנו לפעול בשקיפות מול הלקוחות". 

מיכאל גולן | צילום: חן חממה 

לטענת גולן, השינוי בשוק הסלולר התאפשר הודות לרפורמות שהנהיג שר התקשורת משה כחלון, אך "עדיין יש מחסור בתחרות בשוק". בימים אלה ממשיכה חברת גולן טלקום להתרחב ובונה מרכזי שירות לקוחות בכל הארץ. השלמת הקמת מערך שירות הלקוחות צפויה לעוד כשבע שנים. בנוסף מקימה החברה גם אנטנות סלולריות משלה, במסגרת רשת תקשורת עצמאית. עד שתושלם הקמת האנטנות של גולן, נעזרת החברה בהסכם עם חברת סלקום ומשתמשת בשירותי האנטנות שלה.

גולן הביע תקווה כי יזמים נוספים ייכנסו לשוק הישראלי ויחוללו מהפכות שיביאו להוזלת מחירים בענפים נוספים במשק. "זה לא סוד שבישראל סובלים מיוקר המחיה בגלל מחסור בתחרות במשק. הכלכלה של מחר היא כלכלה של יזמים חדשים שגאים במוצר שלהם ומאמינים בשינוי שהוא יכול לחולל. אני מקווה שיגיעו יזמים רבים נוספים שיחשבו מחוץ לקופסה ויחוללו את השינוי שיעזור למשק".

למרות היתרונות שמנה גולן, עדיין קיימות תלונות מצד לקוחות החברה על חוסר יכולת להתקשר או לקבל הודעות במסגרת המנוי הסלולרי. גולן אומר כי "מרבית התלונות התקבלו בימים הראשונים לפעילותנו. הן נבעו בעיקר מחוסר ניידות והן באשמת החברות הגדולות. כיום המצב כבר שונה ורבים משבחים אותנו על המענה המהיר במרכזי השירות".

גולן הגיע לשוק הישראלי לאחר שבע שנים של ניסיון בשוק הסלולר הצרפתי, שם עבד בחברת איליאד של קסבייה ניאל. גולן כיהן כמנכ"ל חברת FREE – שירות הסלולר של איליאד, ששברה את שוק הסלולר במדינה עם הצעה זולה בהרבה מהמפעילה העיקרית בצרפת פראנס טלקום. ניאל מחזיק במניות של חברת גולן טלקום.

קסבייה ניאל | צילום: וויקיפדיה Olivier Ezratty

לדברי גולן, האתגר הגדול ביותר העומד חברת גולן טלקום הוא החזרת הערבות הבנקאית שהפקידה החברה על מנת להיכנס לקבל את רישיונה לפעול בשוק הישראלי. על מנת להחזיר את הערבות בסך של 350 מיליון שקל, על החברה להגיע ל-7% מנתח השוק הסלולרי הפרטי בישראל. גולן הביע תקווה כי החברה תעמוד ביעדים, אולם הודה כי "אנחנו עוד רחוקים מזה". נכון להיום מספר המשתמשים בגולן טלקום הגיע לכ-150 אלף. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן