מיליארד משתמשים? הפוטנציאל של פייסבוק גבוה בהרבה

על אף הסקפטיות שנרשמה לאחרונה לגבי פייסבוק, חצתה זה עתה חלוצת הרשתות החברתיות את רף מיליארד המשתמשים. ולא מדובר כאן על משתמשים שנרשמים אולם אף פעם אינם נכנסים – אלא על משתמשים פעילים ברשת.

חברת יחסי הציבור של פייסבוק, "בטאפונד", רק חיכתה לרגע הזה: במסגרת שבוע המדיה החברתית, ראיינו שם 400 מומחים למדיה חברתית, על מנת לברר כיצד ייראה עתידה של פייסבוק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

לפי אותם מומחים, פייסבוק היא בלי צל של ספק הפלטפורמה הפופולרית ביותר – 85% מאותם 400 ציינו את פייסבוק כרשת החברתית העיקרית שלהם, כשטוויטר זוכה ל-10% וגוגל+ ל-2% בלבד. ומה לגבי ההמשך? רק 7% מהם סבורים כי הרשת החברתית תגסוס ב-10 שנים הקרובות.

למפקפקים יש שלוש סיבות עיקריות להמשיך ולהיות סקפטיים:

1. הסמארטפונים: לא מעטים חושבים כי ההכנה של פייסבוק לשוק המובייל אינה מספיקה ולא תעמוד באתגרי העתיד.

2. הדור הצעיר: עלול לאמץ פלטפורמות אחרות, משום שהגיל הממוצע של המשתמשים הולך ועולה.

3. החסמים הפוליטים של סין: עלולים לעצור את הצמיחה של הרשת.

אבל יש מי שחושב שגם עניינים אלה עומדים להשתנות. "ככל שחברות סיניות מקיימות יותר ויותר קשרים עם חברות מערביות, וככל שחברות מערביות מנוהלות או נשלטות מסין, ילכו החסמים האלה ויוסרו, משום שסין לא תרצה לעצור את האינטרקציה עם החברות המצליחות", אומר מנהל חברת בטאפונד, ריצר'ד דילבן. 

אם יוסר גם החסם הפוליטי, השמים הם הגבול. עמוד המעריצים של סין 

"אנו סבורים שמה שהביא את פייסבוק למעמד בו היא נמצאת כיום זה שאף פעם לא ישבנו בחיבוק ידיים לנוכח מה שעשו המתחרים", הוא ממשיך. "אנו מנסים להתאים את עצמנו גם לשוק המובייל. מעתה והלאה, בפרוייקטים גדולים נמקד ראשית את הפיתוח עבור המובייל, ורק אח"כ עבור הדסקטופ". 

"גם משתמשים צעירים ימשיכו להצטרף לפייסבוק, ממגוון סיבות", הוא מסכם. "העובדה שלחבריהם, לקולגות, או למשפחה יש פייסבוק – מושכת אותם פנימה".

במילים אחרות, מוקדם עדיין להספיד אותה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן