מיקרוסופט במפגן מרשים של הכרזות: מחשב Surface חדש, לפטופ מסקרן, סמארטפונים ועוד

שבוע לאחר אירוע ההשקה של גוגל, הגיע תורה של מיקרוסופט לחשוף את המכשירים החדשים שלה באירוע מרשים משלה.

מיקרוסופט נמצאת בתקופה מצוינת, עם השקה מוצלחת של חלונות 10, קצב אימוץ מצוין וביקורות טובות והיא לא מבזבזת שנייה ומנצלת את המונוטום גם לאירוע ההכרזה. באירוע שערכה החברה בניו יורק והסתיים זה עתה, הכריזה החברה על מחשב ה-Surface Pro 4 שלה, 3 מכשירי סמארטפון חדשים בסדרת ה-Lumia שלה, צמיד ניטור חדש, הציגה יכולות מרשימות עם טכנולוגיית ה-HoloLens שלה ולבסוף, הפתיעה את כולם והציגה לפטופ חדש, עוצמתי ודק במיוחד.

קצב אימוץ מרשים

מיקרוסופט חשפה באירוע כי יותר מ-110 מיליון מחשבים בעולם מריצים כבר את מערכת ההפעלה שהושקה לפני 10 שבועות בלבד, כאשר יותר מ-8 מיליון מהם הם מחשבים עסקיים. בנוסף, הכריזה החברה שפייסבוק תשיק גרסאות ייעודיות לסביבת חלונות 10 של האפליקציות הפופולאריות שלה כמו פייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר.
ונעבור להכרזות:

Surface Pro 4
לאחר שגם גוגל וגם אפל יישרו קו והשיקו, כל אחת בתורה, מתחרה למכשירי ה-Surface Pro של מיקרוסופט, היה זה טבעי שההכרזה על מכשיר הדגל הבא של החברה תמשוך את מירב תשומת הלב. בשלוש השנים שחלפו מאז ההשקה של הדגם המקורי צמח היקף המכירות של הקטגוריה החדשה שיצרה החברה מ-0 דולרים ל-3.5 מיליארד דולר בשנה.

מיקרוסופט לא אכזבה והציגה מפרט מרשים למדי של המכשיר, שמשלב טאבלט ומקלדת. פאנוס פאנאי, סגן נשיא במיקרוסופט שאחראי על הפיתוח, הציג את המכשיר ולא חסך במחמאות. המפרט כולל מסך 12.3 אינץ', גדול יותר מהמסך של ה-Surface Pro 3, אבל מבלי שהמכשיר עצמו יגדל, זאת בזכות הקטנת המסגרת (Bezels); המכשיר כולל לא פחות מ-16GB זיכרון RAM; איחסון פנימי של 1 טרה-בייט והעובי שלו הוא רק 8.4 מ"מ. המכשיר כולל גם קורא טביעות אצבע. בהתייחסו לביצועים של המחשב החדש אמר פאנאי שהוא לא משווה אותו כלל לטאבלטים אחרים (מישהו אמר iPad Pro או Pixel C?) כי הם פשוט לא בליגה שלו, אלא ללפטופים של ממש. ואכן, על פי פאנאי, ה-Surface החדש מהיר יותר ב-50 אחוז מהמקבוק פרו של אפל.

בנוסף למחשב הכריזה החברה על עוד מוצרים משלימים: Microsoft Pen, סטיילוס שכולל צד למחיקה ו-1024 דרגות לחיצה שונות, כך שהמחשב יקלוט בדיוק את עוצמת הלחיצה שלכם ומתחבר למסך במגנט. כמה פשוט – אבל חכם. העט מגיע ב-5 צבעים שונים ו-5 ראשים שונים, ועל ידי לחיצה עליו ניתן להפעיל את קורטנה; Surface Docking Station – תחנת העגינה החדשה של המכשיר כוללת 2 יציאות HDMI באיכות 4K ו-3 כניסות USB3.0; ולבסוף, גם מעטפת-מקלדת חדשה, שתואמת גם לאחור ל-Surface Pro 3. המכשיר ניתן להזמנה מוקדמת כבר עכשיו ויושק ב-26 באוקטובר, כשמחירו יעמוד על 900 דולר.

Surface Book – מהיר פי 2 מהמקבוק פרו
מיקרוסופט נכנסת לטריטוריה של אפל וגוגל ומציגה את הלפטופ שלה, כשהתוכנית, לדברי פאנאי, היא לעשות לעולם הלפטופים, מה שהם הצליחו לעשות לעולם הטאבלטים עם ה-Surface Pro. הלפטופ החדש מגיע עם מסך 13.5 אינץ', עם צפיפות פיקסלים של 267PPI. החברה מתגאה גם במקלדת נוחה במיוחד להקלדה, שכוללת גם תאורת מקשים, משטח מגע מצופה זכוכית ובעל תמיכה במולטי-טאץ'. המחשב כולל מעבד core i7 ו-core i5 דור 6 של אינטל (SkyLake) עם מעבד גרפי NVIDIA GeForce מתקדם, זיכרון GDDR5 ו-12 שעות פעילות מלאות. בהשוואה למקבוק פרו, המחשב החדש מהיר פי 2. במהלך ההדגמה הדגים פאנאי כיצד ניתן לערוך סרטים בתוכנת פרימייר של אדובי, הידועה כצרכנית כבדה של משאבים – ללא גמגומים.

נכנסת לטריטוריה של אפל וגוגל. מיקורסופט והלפ טופ החדש | צילום: יו טיוב

החלק המרשים בעיצוב של הלפטופ החדש הוא האפשרות לסובב את המקלדת כך שהיא עוברת לגב המסך ואתם מקבלים למעשה מחשב דק כמו טאבלט, אבל עם עוצמה של לפטופ. בנוסף, תוכלו גם לנתק לגמרי את המסך וליהנות מטאבלט של ממש כשגם העט של ה-Surface Pro יעבוד נפלא עם הלפטופ החדש. מיקרוסופט מכנה את המכשיר הלפטופ החזק ביותר על פני כדור הארץ. המחיר – בהתאם: 1,500 דולר.

HoloLens
מיקרוסופט הציגה את משקפי המציאות הרבודה שלה עם משחק חדש "Project XRAY" שמאפשר לשלב בין המציאות למשחק במה שהחברה מכנה Mixed Reality. אל מול הקהל המשתהה הדגים נציג החברה כיצד הוא נלחם ברובוטים בעזרת הולוגרמות ומגוון כלי נשק, והכל בסביבה הביתית שלו, כשהרובוטים מקפצים מהקיר אל הספות וכו'. במקביל השיקה החברה את ערכת המפתחים של HoloLens שתימכר תמורת 3,000 דולר החל מהרבעון הראשון של 2016.

מכשירים חדשים בסדרת ה-Lumia
כן, גם סמארטפונים היו הערב. מאז 2014 לא הכריזה החברה על מכשיר דגל עם מפרט מתקדם תואם והערב עשתה זאת החברה עם 2 מכשירים ה-Lumia 950 ואחיו הגדול, ה-Lumia 950 XL. המפרטים דומים למדי, עם הבדלים בעיקר בגודל המסך והמכשיר ובמעבד. במובנים מסויימים, היחס בין המכשירים מזכיר את היחס בין הנקסוס 5X והנקסוס 6P של גוגל.

Lumia 950 – המכשיר מגיע עם מסך בגודל 5.2 אינץ' ורזולוציית Quad HD או 2,560×1,440 פיקסלים. המעבד של המכשיר הוא Snapdragon 808 של קוואלקום עם 6 ליבות, 3GB RAM ונפח איחסון מובנה 32GB; המכשיר כולל גם מצלמת 20 מגה-פיקסל עם תאורת פלאש משולשת (RGB), למניעת עיוות הצבעוניות בתמונות ועיניים אדומות, מייצב תמונה אופטי (דור 5) וכפתור מצלמה ייעודי. הסוללה של המכשיר היא סוללת 3,000mAh ומחיר המכשיר מתחיל ב-549 דולר.

Lumia 950 XL – הפאבלט של החברה מגיע עם מסך בגודל 5.7 אינץ' ורזולוציית Quad HD או 2,560×1,440 פיקסלים. בניגוד ל-950, כולל הפאבלט מעבד מתקדם יותר Snapdragon 810 וסוללת 3,340mAh. מחיר המכשיר מתחיל ב-649 דולר.
Lumia 550 – סמארטפון דרג הביניים של החברה. המכשיר כולל מסך 4.7 אינץ' ברזולוציית 720p ומעבד Snapdragon 210. המחיר 139 דולר.

Display Dock
החברה הציגה את ה-Display Dock, תחנת עגינה זעירה אליה ניתן לחבר מצד אחד את הטלפון ומהצד השני את מסך הטלוויזיה או המחשב. ה-Display Dock כולל גם 3 חיבורי USB, כך שניתן לחבר אליו גם מקלדת, עכבר, התקני זיכרון נייד ועוד. ברגע שהטלפון מתחבר, הממשק שמוצג על המסך נראה בדיוק כמו חלונות 10 השולחנית, כך שהמשתמש יכול לעבוד על מסמכים או אפליקציות בדיוק בדרך שבה הוא עובד איתם על לפטופ. למעשה, הסמארטפון משמש כמחשב נייד.

Microsoft Band – צמיד הכושר החדש של החברה
בניגוד לקודמו, העיצוב של ה-Band החדש של מיקרוסופט נראה מרשים, והצמיד כולל מסך מעוגל עם ציפוי Gorilla Glass, כפתורים פיזיים בצידו וגימור מתכתי. בין השאר כולל הצמיד GPS מובנה, ניטור שינה, מעקב שריפת קלוריות, "מדריך כושר", ניטור קרינת UV ועוד. החברה גם שילבה במכשיר מד-גובה, כך שהמדידה מדוייקת יותר ומאפשרת מדידה של אימונים בגבהים שונים כמו טיפוס הרים, רכיבת אופניים או אימוני מדרגות. בנוסף, שילבה החברה גם את קורטנה, העוזרת הקולית שלה בצמיד. החברה גם הכריזה על שיתוף פעולה עם מספר גדול של גופים החל מ-Uber, דרך פייסבוק וכלה במועדוני כושר אמריקאיים. הצמיד יימכר בארצות הברית ב-249 דולר.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: מישהו איבד את הגולם מפראג בחצר? סקירת פסטיבל אייקון

עוד בגיקטיים: YouNow המאפשרת לכל אחד להיות כוכב רשת, מגייסת 15 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן