מיקרוסופט מציגה: הדפדפן שיאפשר לכם לפתוח 100 טאבים

בעוד המוני גיקים ברחבי העולם מקדישים תשומת לב רבה לחלונות 8.1 (הידועה בכינוי "בלו"), העומדת להגיח אלינו במלוא תפארתה, מסתבר שבינתיים, דפדפן האקספלורר, גרסה 11 במספר, מתעתד לכבוש את העולם בסערה.

טאבים לכל דורש

במשך זמן רב מיקרוסופט שתקה בקשר אליו, אך הלילה (א‘) פרסמה ענקית התוכנה מרדמונד פוסט חדש בבלוג שלה, ובו היא מתארת את תכונותיו של הדפדפן החדש. המרעישה ביותר מבין תכונות אלה, אליבא דמיקרוסופט, הינה האפשרות לפתוח מאה טאבים בבת אחת, משימה שאולי נשמעת לחלקכם מיותרת, אך חיונית מאוד בעבור רבים מצרכני הרשת הכבדים (וסטודנטים המחפשים מידע).

לטענת החברה, פתיחת המספר האסטרונומי של הטאבים תתאפשר מבלי לפגוע במשאבי המערכת – או במילים אחרות – בלי שהדפדפן יתקע ויגרום לכם לדפוק את הראש בקיר, לסגור את הדפדפן ולאבד את כל מה שכבר מצאתם, ואז לדפוק את הראש בקיר שוב. עוד נטען כי במקרה של משתמשי הנוטבוקים והטאבלטים, פתיחת הטאבים המרובים לא תפגע בחיי הסוללה, וגם זו עובדה חשובה למשתמשים הכבדים.

לסנכרן, לארגן ולסמן

בנוסף, ובדומה למה שמוכר היטב למשתמשי כרום למשל, האקספלורר החדש יאפשר לסנכרן את הטאבים בין ההתקנים השונים עליהם מותקנת מערכת ההפעלה של חלונות 8.1, כך שתוכלו להתחיל את העבודה על המחשב בבית ולהמשיך אותה בעבודה, בטאבלט, ובאופן כללי בכל מקום. הבעיה היחידה הינה כמובן שהסנכרון הזה פועל כרגע רק במערכת ההפעלה החדשה, בעוד רבים מהמשתמשים שעושים שימוש בחלונות עושים זאת בגרסה 7.


צילום מסך

המערכת מאפשרת אף לצפות בכל הטאבים השונים, בכל רגע נתון, במעין סרגל טאבים הממוקם בתחתית המסך. אם זה מעצבן אתכם, תוכלו לשנות זאת ולהסיר את הסרגל באמצעות שינוי פשוט במסך ההגדרות.

אבל הטאבים המרובים אינם השינוי היחיד בדפדפן החדש. בנוסף לכך, הוא מאפשר בין היתר לארגן מחדש את רשימת המועדפים שלכם. באמצעות לחיצה על כפתור הכוכב (משתמשי כרום, זה מוכר לכם?) תוכלו להגיע למרכז המועדפים, ובו לסדר את האתרים ששמרתם בתיקיות שונות. על-מנת להפוך את כל העניין לכיפי יותר, תוכלו גם לבחור סמן ויזואלי שיאפיין את התיקיה.

במבט מבחוץ, נראה כי מיקרוסופט עושה הכל על-מנת שהדפדפן שלה יהיה יותר ויותר דומה לכרום, אם כי אני חייבת לציין שהטאבים המרובים מאוד הם אכן קלף מנצח. כמו כן, יש לציין כי בכל ההדגמות מופיע שימוש במטרו (חלונות 8 ומעלה), ולא ברור עדיין האם הדפדפן החדש על כל יתרונותיו המרובים ישוחרר לעדכון גם אצל משתמשי חלונות 7. לא ברור גם האם זה מה שיעזור למיקרוסופט במלחמתה בכרום, פיירפוקס, וספארי, אבל אין ספק כי מדובר בניסיון יפה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

כך תתקינו את אפליקציית המצלמה החדשה של אנדרואיד על כל מכשיר

לרכישה: HTC One ו-Galaxy S4 ב-Google Edition

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן