מיקרוסופט נכנעה: תציע עד 150 אלף דולר על איתור באגים בחלונות

במשך שנים ארוכות סירבה מיקרוסופט להציע פרסים לחוקרים אשר יגלו פרצות אבטחה במוצריה, וזאת למרות שגוגל ופייסבוק חשפו תוכניות "מאתרי באגים" משלהן. כעת שינתה ענקית התוכנה את דעתה, והיא מציעה סכומים גדולים יותר מן המתחרות.

החברה הודיעה כי היא מוכנה לשלם עד 100 אלף דולר למי שיספק לה מידע בנוגע לבאגים אשר במערכת חלונות, החל מגרסת 8.1 אשר תשוחרר לשוק מאוחר יותר החודש. חוקרים אשר יגדילו לעשות ויציעו טכניקות להתגוננות מפני ניצול של באגים דומים בעתיד, יקבלו 50 אלף דולר נוספים.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

צילום: רויטרס

"מדובר באתגרי ענק והם דורשים טכניקות חדשות", אמר מייק ריבי, דירקטור לתחום האבטחה במיקרוסופט. "אז כדי להמריץ את המחשבה צריך פרס גבוה".

מלבד הפרסים של 100 אלף דולר ו-50 אלף דולר, תשלם מיקרוסופט עד 11 אלף דולר על גילוי פרצות אשר משפיעות על גרסת הבטא של הדפדפן מיקרוסופט אקספלורר 11, אסטרטגיה שמטרתה לתקן את הבאגים של המוצר לפני שהוא יוצא בהפצה רחבה.

התשלום של מיקרוסופט הוא גבוה ביחס ל-20 אלף דולר שמשלמת גוגל על איתור באגים באפליקציות הרשת שלה, למרות שענקית החיפוש הציעה למשך זמן קצר 150 אלף דולר על איתור באגים במערכת ההפעלה כרום ו-60 אלף דולר לאיתור באגים בדפדפן כרום. מוזילה מציעה עד 3,000 על תיקון באגים. פייסבוק משלמת מינימום של 500 דולר, אך לא מציינת את פרסי המקסימום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן