מכוניות מתנגשות: גם הרכבים האוטומטיים של גוגל עושים תאונות

הטרנד החדש בעולם הרכב הוא פיתוח מכוניות ללא נהג, אבל באופן טבעי, אנשים רוצים לדעת כמה הן בטוחות.

בעקבות כך החליטה גוגל לפרסם דוחות חודשיים על תאונות. "אם לוקחים בחשבון את הזמן שאנחנו מבזבזים על רחובות פקוקים, רוב הסיכויים הם שנהיה מעורבים בתאונות; לפעמים זו משימה בלתי אפשרית להתגבר על המהירות והמרחק במציאות", כתבה גוגל בדוח של חודש מאי.

לפי הדוח, בשש השנים שחלפו מאז שהחברה החלה לפתח מכוניות ללא נהג, כלי הרכב של גוגל היו מעורבים ב-12 תאונות שוליות, תוך כדי קילומטראז' של כמעט 3 מיליון קילומטרים בהם הנהיגה הייתה גם אוטומטית וגם ידנית. משפט המפתח בדוח הוא: "מכונית ללא נהג לא הייתה הסיבה לתאונה, באף אחד מהמקרים".

 גוגל רוצה שנרגיש בטוחים יותר בכבישים | צילום: thinkstock

דוגמאות לתאונות כוללות מקרה מ-2010 בה גוגל פריוס "הרכב האוטומטי", שתופעל במצב ידני, הגיע לקיצו במרכז כביש מהיר בקליפורניה. דוח נוסף מתאר תאונה שהתרחשה בפברואר האחרון, ומדגיש כמה דינמיקות בין מצב אוטומטי למצב ידני בעת תאונה: "מודל של גוגל לקסוס נסע צפונה באל קמינו ריל במצב אוטומטי, כאשר רכב נוסף שנסע מערבה ברח' וויו, לא עצר בתמרור עצור בצומת של אל קמינו ורח' וויו. הרכב האחר התגלגל דרך התמרור ופגע בחלק האחורי של הרכב של גוגל. לפני ההתנגשות, הטכנולוגיה האוטומטית של הרכב של גוגל החלה להפעיל את המעצורים ברגע שאיתרה את המסלול והמהירות של הרכב השני. ממש לפני ההתנגשות עצמה, הנהג של המכונית של גוגל הפסיק את המצב האוטומטי ולקח שליטה ידנית על כלי הרכב, בתגובה להפעלת המעצורים על-ידי הטכנולוגיה האוטומטית".

אמנם מספר התאונות ב-2015 גדול יותר בהשוואה לחמשת השנים לפני כן, אבל אין טעם להשוואה זו שכן המכוניות האוטומטיות של גוגל נראות יותר ויותר בכבישים.
בפעם הראשונה בדוח מסוג זה, גוגל כוללת תקצירים של כל התאונות מאז תחילת הפרויקט ב-2009. בדוחות חודשיים בעתיד, גוגל תספק מידע על תאונות שהתרחשו בכל חודש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן