מכפילות את עצמן: בבילון וסאפיינס סוגרות רבעונים

התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2012 נחשפות, ונתונים טובים במיוחד נרשמים בקרב 2 חברות התוכנה המקומיות  – 'בבילון' הכניסה 29.7 מיליון דולר, 242 אחוזים מהכנסות הרבעון המקביל אשתקד, כשהרווחים נהנים מגידולים דומים, ואילו 'סאפיינס' רשמה הכנסות של 26 מיליון דולר.
בבילון, שהונפקה לפני כ-5 שנים, מציגה הערכות אופטימיות במיוחד גם להמשך שנת 2012. המנכ"ל אלון כרמלי מסר כי "כמות המבקרים באתרי בבילון ממשיכה לצמוח, אנחנו נמנים כיום על 45 האתרים המובילים בעולם, עם למעלה מ – 50 מיליון מבקרים ייחודיים ביום. יחד עם ההשקעה בהגדלת בסיס הלקוחות אנחנו שומרים על רווחיות יפה, ומפתחים מנועי צמיחה חדשים".  

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2012 הסתכם בכ- 17.1 מיליון ש"ח,בעוד הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ- 14.4 מיליון ש"ח. כמו כן דווחה בבילון על יתרת מזומנים של כ-11 מיליון דולר.

מנכ"ל בבילון אלון כרמלי. צילום: איתן ריקליס

לבבילון, הנשלטת ע"י נועם לניר, שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות אינטרנט מהמובילות בעולם, בהן גוגל, יאנדקס ועוד. אתר בבילון, כדברי כרמלי, מדורג בין 45 האתרים המובילים בעולם מבחינת תנועת גולשים על פי מדד Alexa, עם למעלה מ- 50 מיליון מבקרים ייחודיים מידי יום על פי מדד גוגל טרנדס.

גם חברת התוכנה סאפיינס, הנסחרת בבורסות ת"א ונאסד"ק מדווחת היום על המשך מגמת הצמיחה בביצועיה העסקיים. הכנסותיה של סאפיינס צמחו ברבעון הראשון של 2012 ב-95% לכ-26 מיליון דולר, כאמור, בהשוואה לכ-13.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע הן מ"צמיחה אורגנית של סאפיינס" והן מהעובדה שהשנה נכללות בתוצאותיה הכספיות של החברה גם תוצאותיהן של החברות FIS ועידית , שמוזגו לתוך סאפיינס באוגוסט 2011. ההכנסות משקפות קצב הכנסות שנתי של למעלה מ-100 מיליון דולר.

היקף המזומנים ושוויים של סאפיינס עומד על כ-27.1 מיליון דולר, ללא חוב.

מנכ"ל סאפיינס רוני על-דור. צילום: יח"צ

ההון העצמי של החברה עמד בסוף הרבעון הראשון של השנה על כ-116.1 מיליון דולר, והיווה כ-70% מסך המאזן של החברה. סאפיינס, מקבוצת פורמולה מערכות, מספקת פתרונות תוכנה לחברות ביטוח, המאפשרים להסתגל במהירות לשינויים ולהפחית את ההוצאות. היא מעסיקה למעלה מ-750 עובדים ופועלת בצפון אמריקה, אירופה, אסיה וישראל. הכנסות החברה צפויות לעלות על 100 מיליון דולר במהלך 2012, לדברי על-דור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן