מכתב לחברי מועצת העיר רמת גן: הדיחו את צבי בר מתפקידו

התנועה פנתה לחברי מועצת העיר והדגישה כי מכתב האישום החמור, הכולל שורה של אישומים כנגד ראש העירייה, מצטיירת תמונה ברורה כי במשך שנות כהונתו כראש העירייה, הפר ראש העיר "באופן שיטתי וחוזר את הדינים הבסיסיים החלים על נבחר ציבור ועובד ציבור, תוך שהוא משלשל לכיסו, מאות אלפי שקלים".

התנועה פונה למועצת העיר מאחר ובידי האחרונה הסמכות להשעות או להעביר ראש עיר מכהן מתפקידו בגין התנהלות בלתי הולמת וכן כותבת התנועה כי "הפגיעה באמון הציבור מחייבת העברתו ו/או השעייתו המיידית של מר בר מתפקידו. אין מנוס משימוש בסמכות מועצת העיר ובהקדם האפשרי. זאת מאחר וההחלטה להגיש כתב אישום כנגד מר בר מהווה עמדה בדבר קיומו של יסוד סביר להרשעה בפלילים".

ביום חמישי האחרון הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ראש עיריית רמת גן צבי בר. בר מואשם בקבלת שוחד של 1.9 מיליון דולר וכן רמה והפרת אמונים, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט. ביחד עם בר כמו כן מואשמים גם שלושה קבלנים מרמת גן במתן שוחד לבר, מרמה והפרת אמונים.

צבי בר | צילום: גדי דנון – עיריית רמת גן

לטענת התנועה, כתב האישום לכשעצמו מהווה "ראייה משמעותית וכבדת משקל המצביעה על חשש רציני ומשמעותי כי מר בר אכן עבר את העבירות החמורות המיוחסות לו".

"כל יום בו נמשכת כהונתו של מר בר כראש עיריית רמת גן מוביל לכרסום ניכר באמון הציבור ובלגיטימיות הפעילות של עיריית רמת גן כגוף שלטוני מוביל במדינת ישראל", אומרת עו"ד נידאל חאיק, מנהל הפרויקט המוניציפאלי בתנועה לאיכות השלטון. "קרני החשדות הפליליים החמורים סביבו של מר בר ממיסות את אמון הציבור במוסדות עיריית רמת גן ובשירות הציבור ככלל. פגיעה כה אנושה באמון הציבור אינה גזירה שהציבור יכול לעמוד בה, בוודאי לא עת עסקינן בעבירות של שחיתות שנעשו, לפי החשד, לקידום אינטרסים אישיים ותו לא"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן