מכתשים אגן: עלייה של 5% ברווח התפעולי

החברה הישראלית לייצור דשנים, מכתשים אגן, דיווחה על עלייה של 30% ברווח הנקי ברבעון השלישי שהסתכם ב-13 מיליון דולר לעומת 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות החברה רשמו עלייה קלה של 1% והסתכמו ברבעון השלישי של שנת 2012 ב-643.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-638.5 מיליון דולר – הגידול נבע מעלייה במחירי המכירה וגידול בכמויות שנמכרו באסיה בעיקר כאשר החברה רשמה ביבשת זו עלייה של 10% במכירות לעומת הרבעון הקודם.

החדירה לאסיה כמו גם עלייה קלה באירופה ובישראל קיזזו את התנודות השליליות בשערי החליפין והעלייה במחירי חומרי הגלם ועלויות התפעול של החברה.

הרווח התפעולי צמח בשיעור של 5.3% והסתכם ב-53 מיליון דולר בהשוואה לסך של כ-50 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2011. במבט על תשעת החודשים הראשונים של 2012 צמח הרווח התפעולי בשיעור של כ-12% לסך של 279 מיליון דולר לעומת תשעת החודשים הראשונים של שנת 2011.

מנכ"ל ונשיא החברה – ארז ויגודמן | צילום: סיוון פרג'

הרווח הנקי הסתכם ב-13 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2012 שהינם 2% מהמכירות, וזאת בהשוואה ל-10 מיליוני דולר ברבעון השלישי של שנת 2011 – 1.6% מהמכירות. בהשוואה לתשעת החודשים הראשונים של 2011, רשמה החברה עלייה של 1.9% בלבד

"אנחנו מציגים המשך שיפור בתוצאות הכספיות בזכות היכולת שלנו להמשיך ולהתרחב תוך חיזוק היכולות והמשמעת התפעולית ותוך כדי התמקדות הולכת וגוברת בשוק ובצרכים של הלקוחות שלנו", אמר היום ארז ויגודמן, נשיא החברה והמנכ"ל. "כל אלה מקבלים ביטוי גם ברבעון שבו הצמיחה בשורה העליונה היתה יותר נמוכה".

יאנג שיאנגשין, יו"ר הדירקטוריון של מכתשים אגן התייחס גם הוא: "אנו מדווחים על רבעון מוצלח נוסף עם המשך השיפור ברווחיות ועל שיפור משמעותי בביצועים הפיננסיים שלנו לתשעת החודשים הראשונים של השנה. אנו ממשיכים ליישם את התכנית האסטרטגית של החברה, ומתקדמים בהיערכות לאינטגרציה בין מכתשים אגן לפעילות האגרוכימיה של כמצ'ינה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן