מלחמת המחירים: הנשק של גוגל – סמארטפון מבית מוטורולה

לאחרונה צצו ספקולציות רבות בנוגע לשוק הסמארטפונים. האם הוא הגיע לרוויה או שהשיא עוד לפנינו? במקביל נראה כי התחרות בין החברות דווקא מתעצמת, בעיקר מלחמת המחירים שכעת עולה הילוך גם בתחום המכשירים הבינוניים והיקרים. 

המהלך הבא יהיה ככל הנראה של חברת גוגל. על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל מסוף השבוע, ענקית הטכנולוגיה תשקיע בקרוב 500 מיליון דולר בפיתוח סמארטפון חדש מבית מוטורולה, שיתחרה במכשירים של סמסונג ואפל. כתוצאה מכך עשויות החברות לצאת לסיבוב נוסף של הורדת מחירים. 

על פי ההערכות, המכשיר החדש של גוגל יימכר ב-199 דולר בלבד. ברמת מחירים זו צפוי הסמארטפון החדש להתחרות במכשיר נוסף מבית גוגל, הנקסוס. בנוסף, במקביל להשקה של גוגל, ייצא לשוק גם מכשיר הגלקסי נוט 3 וגם האייפון החדש. 

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

לאחרונה יצאה סמסונג במבצעים אגרסיביים על ליין מכשירי הגלקסי S4, על מנת לשמור על מקומה כמובילה של השוק. נזכיר כי ברוב המקומות בעולם, מחירו של הגלקסי S4 נמוך בהרבה ממכשיר האייפון של אפל.

הנקסוס של גוגל | צילום: רויטרס

נראה כי הקיץ הנוכחי והסתיו הקרוב יהיו קשים במיוחד לחברות בענף. הדגש של כולן כרגע הוא על המחירים, כאשר סמסונג למשל, מעדיפה להשקיע בקביעת סטנדרט תמחור נמוך על פני הגדלת הרווחים בתחום מוצרי הפרימיום. 

למעשה, כשייצא מכשיר ה-4S לשווקים באירופה, מחירו עמד על 695 יורו. כעת ניתן למצוא את המוצר ב-550 יורו. מחיר זה צפויים הצרכנים לשלם גם עבור מכשיר הגלקסי S4 אקטיב שיושק בקרוב בשוודיה. יתרה מכך, בבריטניה מחירו של ה-S4 הבסיסי הוא רק 104 יורו.

מנגד, מכשיר האייפון 5 של אפל עולה בבריטניה 614 יורו עבור גירסת ה-16 ג'יגה וכ-811 יורו עבור 64 ג'יגה.

המחיר הנמוך של שמציעה סמסונג נובע בין היתר מהיכולת של החברה הקוריאנית להוזיל את רכיבי הסמארטפונים שלה, שרובם מיוצרים באופן עצמאי. כעת, האתגר של גוגל יהיה להוכיח שלמרות העלויות הגבוהות יותר של ייצור המכשיר שלה, היא עדיין יכולה להביס את יריבותיה ולשלוט בשוק. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן