מלך הסטייל: מאות פריטי לבוש של מייקל ג'קסון נמכרו ב-5 מיליון דולר

לפני שני עשורים, מעצב הבגדים מיכאל בוש עיצב במיוחד למייקל ג'קסון מעיל מהודר שילבש בסבב ההופעות שערך. הולם למדי עבור מלך הפופ, המעיל המהודר שכמוהו לבשו מלכי אירופה עבר היה שייך עתה לג'קסון.

יומיים לאחר שבוש ושותפו תומקינס סיימו להכין את המעיל התקשר ג'קסון. הוא היה מרומם רוח מהיצירה, אבל יש בעיה קטנה הוא אמר: "נתתי את המעיל שלך – אני צריך עוד אחד, בדיוק כזה". בוש וטומקינס החליטו באותו הרגע להתחיל לתעד את העבודה שלהם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"התחלנו לצלם את כל הפריטים מתוך חשש שג'קסון יבוא ויבקש העתק של פריט שכבר הענקנו לו", אומר בוש. "בשלב מסוים הוא ראה את מאות הצילומים אומר לנו שאנחנו צריכים לעשות מזה ספר".

הכפפה המפורסמת – כמעט 200 אלף דולר | צילום: רויטרס

ואכן, שנים לא מעטות לאחר שהמשפט של ג'קסון נזרק לחלל האוויר, בוש הוציא את הספר לפני חודש שנקרא "מלך הסטייל".

מרבית מהפרטים שספר נמכרו אתמול במכירה פומבית בבוורלי הילס. הפריטים הכניסו יחד יותר מ-5 מיליון דולר כשהערכות היו סביב 1-2 מיליון. הכסף ייתרם לעמותות בארצות הברית.

מרבית מהמוצרים נמכרו בסכומים של 6 ספרות כמו אחד מהג'קטים של ג'קסון שנמכר ב-240 אלף דולר או הכפפות הלבנות המסוונרות שלו שנמכרו ב-192 אלף דולר. מעיל שלבש ג'קסון במהלך ביקורו בבית הלבן נמכר ב-144 אלף דולר ועוד מעיל רגיל של הזמר נמכר ביותר מ-150 אלף דולר.

"רוב הדברים שנמכרו במכרז היו מתחת למיטה שלי, בתוך ארון ואפילו במוסך", אומר בוש. והסביר את ההחלטה של למכור במכירה פומבית לאנשים: "דרך המכירה הפומבית הבגדים יצאו החוצה כמו המוזיקה שלו שנפרשה לאורך כל העולם. אם היינו שולחים את הבגדים למוזיאון רק תושבי העיר של אותו מוזיאון יכלו להנות מהחוויה".

פריטי הלבוש של ג'קסון | צילום: רויטרס

ולמרות ההסבר, כמה ממעריציו של ג'קסון הביעו חשש שהרכוש יקר הערך ייעלם מהעולם עם אנשים פרטיים. אך אל דאגה: ליידי גאגא רכשה 55 פריטים במכירה של ג'קסון ורמזה שהיא תציג אותם לעיני העולם. גאגא צייצה לאחר המכירה הפומבית וכתבה שחשוב לה "לשמור על רוח האהבה של ג'קסון".

ובכל זאת, הכנסות מהמכירה הפומבית שהסתכמו כאמור ב-5 מיליון דולר לא מגרדות את סכומי הכסף ממכירת המוזיקה של ג'קסון ואת ההצלחה הפיננסית של הנכסים העסקיים שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן