מלכות הכביש: המכוניות היפות ביותר בעולם לשנת 2012

במסגרת חגיגות פתיחת העונה במועדון הפולו ברידג‘המפטון שבניו יורק, החנתה פרארי תריסר ממיטב מכוניותיה על מדשאה במקום. זה נראה כך: פרארי 458 ספיידר חדשה ניצבה ליד פרארי קליפורניה שחורה ובוהקת. לידן עמדו פרארי דינו וינטג‘ צהובה ופרארי 250 באדום בוהק מ-1966. קהל הגברים שהקיף את המכוניות נראה אחוז התלהבות כמו קבוצת אוהדי כדורגל שרופים עם שריקת הפתיחה.

"הפרארי הזאת היא אייקון, פשוט יפהפייה", קובע פיטר ברנט, איש עסקים מיליארדר וחובב פולו, בזמן שהוא חולף על פני ה-250 האדומה בדרכו לקרונות הסוסים. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מכוניות וינטג‘ כמו פרארי 250, יגואר E-Type ופורשה 911 המקורית, היו תמיד אבות הטיפוס של היופי הממונע. אבל היום יש כמה דגמים חדשים בשוק שמתחרים ביופיין של המכוניות הוותיקות.

לדוגמה, הלמבורגיני אוונטדור. ה-V12 ״השרירנית״ בעלת ה-700 כ"ס, עם יחס כוח-משקל הגבוה מכל מכונית אחרת בקבוצה שלה. המרכב שלה, מסיבי פחם, יגיע מאפס ל־100 קמ"ש בפחות משלוש שניות. המראה עוצר הנשימה שלה מציב אותה ללא ספק בשורה אחת יחד עם שורי לחימה אמיצים שבהם מתפארת למבורגיני בכל אחד ואחד מהדגמים שלה. 

"היא בדיוק מה שמכונית-על אמורה להיות: צעקנית, סקסית, יוצאת דופן ובין-כוכבית", טוען מייקל פריצ‘ינלו, בעלים משותף בקלאסיק קאר קלאב מנהטן. "הקווים נוקשים הרבה יותר מבכל מכונית אחרת, וכל הקיפולים והכיפופים מזכירים לי אוריגמי מנועי". 

דוגמה נוספת היא המקלארן MP4-12C. יש לה מנוע 8V טורבו כפול המספק 616 כ"ס ומניע את הגלגלים האחוריים, ותיבת הילוכים עם שבעה יחסי העברה ומצמד כפול. היא מגיעה מאפס ל־100 קמ"ש ב-3.1 שניות, עם צריכת דלק הוגנת (יחסית לקבוצה שלה) של כעשרה ק"מ לליטר. רק 1,200 כאלה ייווצרו ברחבי העולם, 700 מהן מיועדות לארצות הברית.

"אחרי שראיתי אותה במו עיניי ונהגתי בה, היא פשוט העיפה אותי", אומר אטיף קזמי, מייסד אתר סגנון החיים לגברים Por Homme. "חוץ מזה, הפרונט נראה כאילו המכונית מחייכת אליך. יפהפה".

ארוזות היטב

לצד הדגמים הבולטים שהוזכרו נכנסו לרשימה שלנו גם יגואר F-Type החדשה, פרארי 458 ספיידר החושנית והזנבו ST1 סופרקאר המסתורית.

בשנים קודמות קיבצנו גם כמה יפהפיות וינטג׳, אולם הפעם בחרנו רק דגמים שהחלו להימכר השנה. כמו כן, פופולריות ומחיר גבוה כשלעצמם אינם מספיקים כדי להיכנס לדירוג. למשל, פורשה פנאמרה ופראריFF , שמעוררות חילוקי דעות, לא עברו את הסף. שתיהן מכוניות נהדרות, מהירות ומהנות לנהיגה, אבל המראה שלהן אינו יפה במובן הקונבנציונלי. "יש אנשים שחושבים שהמראה של הפרארי FF ממש מוזר", אומר טים פיליפו, מנהל מוצר ביגואר. "אם אתה קונה את הפרארי FF, חצי מהחברים שלך יגלו עניין והחצי השני ישאלו 'למה?'"

מצד שני, קשה להתכחש למראה המטלטל של משהו כמו האסטון מרטין 12V זגאטו. מכונית ה-V12 בנפח 6,000 סמ"ק שמורכבת ידנית מקבלת 510 כ"ס ומומנט של 58 קג"מ ממנוע המעוגן במרכז הרכב וממוקם בצורה מושלמת שמעניקה יתרון הן בנוחות הנסיעה והן בהתנהגות הכביש. דרושות לה 4.1 שניות כדי לזנק מאפס ל־100 קמ"ש והיא מגיעה למהירות שעולה על 300 קמ"ש. 

"בעוד שהזגאטו החדשה אינה מחדשת דבר מבחינת הטכנולוגיה, המנוע או כל דבר אחר, היא דוגמה מצוינת לעיצוב מרכב", אומר פריצ׳ינלו. "הקימורים עוצמתיים ומלאי חן כאחד. זוהי מכונית GT לג׳נטלמנים". 

ה-12V עולה הרבה יותר מ-300 אלף דולר, וזה בתנאי שתצליחו להניח את ידיכם על אחת מהן, היות שהייצור מוגבל ל-150 דגמים בלבד. נכון, זה יקר, אבל זו יכולה להיות השקעה טובה. לדברי דיוויד גודינג, מייסד בית המכירות הפומביות גודינג אנד קו, יופי הוא רכיב חיוני בשווייה הכולל של מכונית. "יופי הוא בראש ובראשונה הגורם מספר אחת בהערכת מכונית", אומר גודינג. "אם היא יפה, היא תמיד שובה את לב האנשים". 

אז האם יש גורם אובייקטיבי כלשהו המסייע לקבוע מה הופך מכונית כמו היגואר אי-טייפ לאטרקטיבית כל כך? מתברר שחלק גדול מזה קשור לפרופורציות. ג‘א מין, מעצב ראשי בקבוצת פולקסווגן, אומר כי האיזון הנכון בין גובה, אורך ורוחב משחק תפקיד חשוב בשאלה עד כמה המכונית נראית יפה או מכוערת. 

"לפרופורציות טובות יש ערך בסיסי", אומר מין. "זהו משהו המשותף לכולנו במונחים של מהו יפה".

כך או כך, לפי מין, האתגר האמיתי ביצירת מכונית יפה הוא עיצוב שיהיה רלוונטי ופונקציונלי, מבלי שיהפוך לטרנד. רוצים דוגמה מובחרת? בדקו את הקו של הפורשה 911 טורבו או את זה של מרצדס-בנץ SLS. לשתיהן מראה טוב מספיק וקלאסי דיו כדי לעמוד במבחן הזמן, אך שתיהן נראות רעננות ודינמיות בדיוק כפי שהיו ביום שבו הושקו. התכוננו להמשיך לראות אותן ברוב רשימות היופי בשנים הבאות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן