ממסך מתקפל ועד המשקפיים של גוגל – הטכנולוגיות שיעשו את 2013

במהלך השנה האחרונה, שילבו חברות הטכנולוגיה את מסך המגע כמעט בכל מכשיר אפשרי. הטרנד הזה בוודאי יימשך גם ב-2013, אבל מה יהיה הדבר הבא בעולם הטכנולוגיה? לאיזו טכנולוגיה צריכים הלקוחות והעסקים לצפות ב-12 החודשים הקרובים?

מסכים גמישים:
סמסונג, LG וחברות אחרות ממשיכות ליצור אב-טיפוס של מסך גמיש. בעוד רבים חושבים שזה יהפוך מחשבים לניידים יותר, הם יופתעו לשמוע שזה יהפוך גם את הטאבלטים והסמארטפונים לעמידים יותר. דוגמא טובה לכך, הגלקסי 4 – כפי שדווח כאן בפורבס – ישוחרר ככל הנראה עם מסך גמיש. הרעיון אמנם עוד נראה מעט דמיוני אבל הפוטנציאל כבר שם.

בקרת תנועה:
הצרכנים אולי חושבים שהם כבר ראו את טכנולוגיית בקרת התנועה החדישה ביותר. אחרי הכל, עברו כבר שנתיים מאז מייקרוסופט שיחררה את "הקינקט", המשחק הראשון של החברה שעובד על פי חיישני תנועה וגם נינטנדו עשתה מיליונים מה-Wii.

משחקי בקרת תנועה | צילום: רויטרס

על אף הפוטנציאל, נראה כאילו הטכנולוגיה הזו קצת ננטשה, ולאחרונה מיקרוסופט מעוניינת להחזיר את טכנולוגיית התנועה שלה חזרה לאור הזרקורים. החברה הוכיחה את הפוטנציאל המדהים של בקר כף היד החדש שלה, אשר יכול להיות מיושם במשחקים במספר דרכים ייחודיות.

מציאות וירטואלית:
סוני מנסה לחולל מהפכה בעתיד האינטראקטיבי, על ידי בניית אוזניות שיכניסו את הצרכן לתוך מציאות וירטואלית חדשה. ענקית הטכנולוגיה היפנית הציגה לאחרונה משחק וירטואלי חדש בכנס בטוקיו וזוכה להצלחה בתחום.

גם חברת המשחקים Oculus גילתה את הפוטנציאל. כשהשיקה קמפיין גיוס תרומות באתר המיקרו פייננס קיק סטארטר (וידאו הדמיה של המשחק מצורף למטה) היא ביקשה לגייס מהמשקיעים מימון של 250 אלף, אך בפועל הצליחה לגייס כ-2.5 מיליון דולר – פי 10, במה שאולי מראה את האמון שהמשקיעים מפקידים בתחום משחקי המציאות המדומה. אמנם יש הסכמה שהעתיד יהיה משחקים מסוג זה, אך יכול להיות שמשחקים אלו לא יגיעו לשיאם כבר ב-2013.

סרטון הדמייה:

Oculus Rift, Update #6: Hawken in Virtual Reality! from Oculus VR on Vimeo.

מציאות רבודה:
אם מציאות וירטואלית יכולה ליצור למשתמשים שלה את העולם שבו הם רוצים לחיות, טכנולוגיה המציאות הרבודה עשויה לספק להם את העולם שבו הם צריכים לחיות. גוגל היא מובילת הדרך להעשיר והלרחיב את היכולות המציאותיות שלנו עם פרויקט המשקפיים. עד כה, נרשמו 1,000 מפתחים לפרויקט במטרה לבדוק את המשקפים וליצור יישומים עבורם.

גוגל לא חשפה מתי ישוחררו משקפי המציאות החדשות, אך בהתחשב בתהודה סביב ההתקדמות שלהם בשנת 2012, סביר להניח שהחברה תחשוף חלקים גדולים יותר של הפרויקט בשנת 2013.

המשקפיים של גוגל | צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן