ממשיך להוביל: ספארי הוא דפדפן המובייל הפופולארי בעולם

עם כל הבעיות שצצו לאחרונה, באפל יכולים לנשום לרווחה לפחות בתחום אחד: דפדפן המובייל של iOS, ספארי, מהווה את מקור הנחת העיקרי של החברה ומחזיק בכ-61.79% מכל תעבורת האינטרנט המגיעה דרך דפדפנים בפלטפורמות המובייל השונות. מדובר בעלייה של כ-6% לעומת חודש פברואר, שם נתח השוק של ספארי נמדד בכ-55.41% בלבד.

בפער גדול: Android Browser ו-Opera Mini

הדו"ח, אשר פורסם על ידי חברת המחקר Net Applications, מתייחס לניטור של 160 מיליון ביקורים ביותר מ-40 אלף אתרי אינטרנט שונים. לאחר עלייה מתמדת באחוזי המשתמשים של ספארי לאורך השנים האחרונות, נראה כי הקצב הואט מאז חודש מרץ בשנה החולפת, שם עמד נתח השוק של הדפדפן על 60.5%.

אחרי ספארי, במקום השני מגיע דפדפן ברירת המחדל של מערכת ההפעלה אנדרואיד, ה-Android Browser לנתח שוק של 21.86%, כאשר דפדפן האופרה מיני מגיע למקום השלישי עם 8.4%. במידה ותהיתם, דפדפן הכרום הרשמי לאנדרואיד מגיע למקום הרביעי עם 2.43%. במקום החמישי דפדפן אינטרנט אקספלורר במכשירי Windows Phone עם 1.99% וכל השאר, הכוללים בין היתר את הדפדפן המובנה של Blackberry, סימביאן ואחרים מקבלים נתח שוק כולל של כ-3.53% וסוגרים את הרשימה.


מקור: אתר Net Applications

אוהבים לגלוש מהאייפון

מהנתונים ניתן בעיקר להבין כי ממכשירים מבוססי מערכת ההפעלה iOS גולשים הרבה יותר מאשר בדפדפנים הפופולריים למערכת ההפעלה אנדרואיד. את הטענה הזו ניתן לאמת בעזרת הפרסום של לארי פייג', מנכ"ל גוגל, כי יותר מ-750 מיליון מכשירי סלולריים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד אוקטבו ברחבי העולם, זאת לעומת כ-400 מיליון מכשירים בלבד מבית אפל.

בנוסף, ראוי לציין את שפע המכשירים האנדרואידיים המיוצרים בסין או כאלו שאינם משתמשים בשירותים של גוגל ואת העובדה שלאנדרואיד יש שורה ארוכה של יצרניות סלולר אשר מטמיעות את מערכת ההפעלה של גוגל בסמארטפונים שלהן, לעומת כמות בודדת של אייפונים, אייפדים, אייפוד טאץ' ומכשירי אפל טיוי המריצים את מערכת ההפעלה של אפל.

נכון לעכשיו, נראה כי בזירה הזו אין לאפל סיבה לדאגה, בעיקר בזכות המדיניות של החברה במסגרתה מסרסת את דפדפני המתחרות בכל מה שקשור ליכולות הדפדפן במכשירים המריצים את מערכת ההפעלה iOS.

עוד מאותו התחום:

דיווח: גוגל תרענן את ליין הנקסוס ביולי; נקסוס 7 חדש ב-149 דולר

משחקי הכס: היסטריית הורדות לפרק הראשון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן